A tajvani Hon Hai Precision Industry Co. (tőzsdei nevén Foxconn) 660 milliárd jenes (5,9 milliárd dolláros) kivásárlási ajánlatát a Sharp felügyelőbizottsága egyhangúlag fogadta el – közölte csütörtökön a Sharp.
Az ajánlatot még a Sharp részvényesi közgyűlésének is el kell fogadnia.
A Sharp megszerzésére a japán állami Innovation Network Corporation befektetési alap is versenyben volt.
A Foxconn az Apple legnagyobb iPhone-beszállítója. Az iPhone legdrágább komponense az összeszerelési költségek 20 százalékát képviselő érintőképernyő. A Sharp egyike az iPhone három képernyőbeszállítójának.
A Foxconn a Sharp kivásárlásával szakértők szerint a Samsung Display Co.-val száll versenybe a következő generációs iPhone képernyőjének beszállításáért. A Samsung látja el jelenleg a világpiac 95 százalékát OLED képernyőkkel. A pekingi Sigma Intell piackutató cég szerint az Apple OLED képernyővel látja majd el a következő generációs iPhone készüléket, el kívánja kerülni azonban azt, hogy a Samsung legyen az egyetlen beszállítója.
Az Apple a jelenlegi iPhone modellekhez az LG Display Co., a Japan Display Inc. (JDI) és a Sharp vállalatoktól szerzi be a képernyőt. A Waseda Business School professzora, Oszanai Acusi szerint a Sharp–Foxconn üzlet kedvez az Apple alkupozíciójának a következő generációs képernyők beszerzésében. „Az Apple nem nézne jó szemmel egy Sharp–JDI együttműködést, mert jobb alkupozíciót biztosít számára, ha több forrásból szerezheti be az alkatrészeket” – mutatott rá.
Az IHS piackutató kimutatása szerint forgalmi értékben a JDI tavaly 18,3 százalékos, a Sharp 10,4 százalékos, a Samsung 34,7 százalékos, az LG Display Co. pedig 14,2 százalékos részesedéssel rendelkezett a mobilkészülékekben alkalmazott képernyők világpiacán.
A Foxconn a tavalyi harmadik negyedévben 32,1 milliárd dollár forgalom után 1,16 milliárd dollár nyereséget ért el.
A Sharp a 2015. szeptemberrel zárt negyedévben 44 millió dollár veszteséget szenvedett el 5,9 milliárd dollár forgalom után.