A Főgáz Zrt. a napokban nagy összegű gázszámlákkal riogatja a fogyasztókat, ugyanis az állami gázcég most küldi ki az első, becsült adatok alapján összeállított számláit az E.ON-tól átvett új ügyfeleinek – írtuk a Bama.hu cikke alapján pénteken. A pécsi reklamálók szerint nemritkán a szokásos összeg két-két és félszerese került a számlára.
Az E.ON pénteki sajtóközleményében jelezte, az ügyfél- és számlázási adatok egyeztetése és átadása során hibásan becsült adatok is átkerültek a Főgáz Zrt.-hez, ami egyes ügyfelek esetében egyszeri számlázási problémát okozott. Állításuk szerint a probléma a havi diktálási elszámolást választó ügyfélkört érinti, ugyanis náluk nem az éves fogyasztásból határozta meg a napi átlagfogyasztás értékét a számítást végző rendszer, hanem a decemberi átadás-átvételi mérőállásból. Ennek a kalkulációs hibának köszönhető a magasabb várható fogyasztás – írják, de hozzáteszik, a becslés kizárólag az átadás-átvételi folyamathoz volt szükséges. Az E.ON azonnal javítja az érintett adatot, és szorosan együttműködik a Főgáz Zrt.-vel a probléma mielőbbi megoldása érdekében – olvasható a közleményben.
A Főgáz Zrt. az MTI-nek azt a tájékoztatást adta, hogy az érintett számlák 2016. február 9-től február 23-ig terjedő keltezéssel készültek.
Felhívják a fogyasztók figyelmét, hogy az adatok pontosításának legegyszerűbb módja a diktálás, melynek eredményeképpen a következő számlában az eltérés automatikusan kiegyenlítődik, a különbözetet a következő havi számlában jóváírják. Hozzáteszik, amennyiben a fogyasztó nem fogadja el a számla összegét, soron kívüli reklamációra van lehetősége.