Visszatérnek a törökök a budai Várba

A tendernyertes Orangeways nem tudta megkötni az üzletet a Rábával, mástól vehet buszokat.

FB
2016. 02. 18. 7:22
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Még el sem kezdődött azoknak a Rába midibuszoknak a gyártása, amelyeknek május 1-jétől már utasokat kellene szállítaniuk a budai Várban – tudta meg a Világgazdaság. A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és az Orangeways Hungary Kft. között megkötött szerződés értelmében ugyanis májusban már közlekednie kell az első öt busznak, ám a 25 (és opcionálisan plusz tíz) jármű gyártása nem kezdődött el. A Rába korábban azt közölte: valóban megegyeztek az Orangewaysszel, ám a gyártást addig nem kezdik meg, amíg a másik fél nem teremti meg a financiális feltételeket.

„Az Orangeways rendelkezik a forrással, amit a finanszírozó NHB Növekedési Hitel Bank Zrt. be is mutatott a BKK-nak” – ezt már Kovács Miklós Orangeways-vezérigazgató közölte a lappal. A családi tulajdonban lévő cég szerint – amely főleg külföldre szállít utasokat sok botránnyal kísérve – a Rába nem mutatta be a midibusz típusbizonyítványát.

A cég a török Karsan buszokkal pótolná a Rábákat, ezekből már egy tucat fut Budapesten. Míg a Rába 18 hónap alatt szállította volna le a 25 buszt, a török gyártó hat hónap alatt vállalná ugyanezt a mennyiséget. Így viszont május elsején biztosan nem futnak új buszok a Várban – a Világgazdaság úgy tudja, hogy a BKK és az Orangeways már tárgyal a határidő módosításáról.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.