Megbírságolta a K&H Bankot a Magyar Nemzeti Bank

A hitelintézetnek legkésőbb június 30-ig meg kell szüntetnie a szabálysértéseket.

MTI
2016. 03. 10. 20:17
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az MNB határozatában megállapította: a K&H megsértette a pénzforgalmi szolgáltatás nyújtásáról szóló törvényt, mivel mikrovállalkozásnak minősülő ügyfelei részére nem biztosította havonta legalább egyszer díj-, költség- és egyéb fizetési kötelezettségtől mentesen az utólagos tájékoztatást (számlakivonat).

A bank emellett nem biztosította teljes körűen, hogy az elektronikus csatornán benyújtott, konverziót nem igénylő forint fizetési megbízások 4 órán belül eljussanak a kedvezményezett pénzforgalmi szolgáltatójához, továbbá nem biztosította maradéktalanul, hogy bankkártyát elfogadó ügyfeleinek a kártyás fizetési műveleteket haladéktalanul és az előírásoknak megfelelő értéknap alkalmazásával jóváírják, amivel megsértette a pénzforgalom lebonyolításáról szóló MNB-rendeletet.

A hitelintézetnek legkésőbb június 30-ig meg kell szüntetnie a szabálysértéseket, és ezt legkésőbb augusztus 10-ig adatok és dokumentumok beküldésével igazolnia kell.

Az MNB a jogsértések miatt 27 millió forint bírságot szabott ki a bankra. A jegybank a K&H terhére értékelte, hogy a szabálysértő állapot a bank szerződéses feltételeibe, számlavezető rendszerébe, illetve belső eljárásrendjébe építetten állt fenn, továbbá, hogy a jogosulatlan díjfelszámítással jelentős összegű jogosulatlan bevételhez jutott. Terhére értékelte azt is, hogy a kedvezményezett ügyfelek fizetési számláján a bankkártya-elfogadásból származó fizetési műveleteknél alkalmazott nem megfelelő értéknap jogosulatlan kamatbevételt (float) eredményezett számára.

Az MNB közleményében kifejti: a jegybank a pénzforgalmi ellenőrzések során kiemelten veszi figyelembe az ügyfelek jogainak megsértését, ezen belül a fogyasztók és mikrovállalkozások jogainak érvényesülését, a fizetési megbízások teljesítésének és a haladéktalan jóváírási követelménynek a betartását, amelyeknek a megsértése csökkenti az ügyfelek pénzforgalmi szolgáltatások és készpénzmentes fizetési módok iránti bizalmát. Az MNB éppen ezért különösen fontosnak tartja a pénzforgalmi szabályok betartását, elítél minden jogszabálysértést, és ennek megfelelően a továbbiakban is kellő szigorral fog fellépni a pénzforgalmi szolgáltatást nyújtó intézmények ellenőrzésekor.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.