A THM-jelölés miatt fizethet milliós bírságot a Cetelem

A reklámok sokszor nem árultak el mindent a hitel költségeiről. Máskor nem volt feltűnő a megjelenítés.

MTI
2016. 09. 08. 9:46
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A tájékoztatás szerint a pénzintézet a fogyasztási hiteleinek reklámozása során számos esetben egyáltalán nem vagy nem feltűnően jelenítette meg a hiteltermékek költségeit összegző, a fogyasztói döntést segítő THM értékét.

A THM olyan mutatószám, mely egy évre vetítve tartalmazza a fogyasztási hitelek (például áruhitel, személyi kölcsön, hitelkártya) szerződésszerű teljesítéshez kötődő valamennyi, tőkén felül fizetendő terhét (kamat, egyéb költségek és díjak), ezáltal a THM a hiteltermékekre vonatkozó leghangsúlyosabb adat, amely segítséget nyújt a fogyasztóknak a kölcsönigénylés során, hogy az anyagi lehetőségeikhez leginkább igazodó megoldást választhassanak.

Mindezek miatt követeli meg a vonatkozó jogszabály is, hogy a THM értékét a hitelre vonatkozó kereskedelmi kommunikációban minden esetben feltűnően, a rövidítés feltüntetésével és egy tizedesjegy pontossággal meg kell adni.

A jegybank emlékeztetett, hogy két éve szintén a THM feltüntetésére vonatkozó rendelkezések megsértése miatt 10 millió forintra bírságolta a Cetelem Bankot. A mostani vizsgálat során viszont az MNB az intézmény javára értékelte, hogy a hivatkozott vizsgálatot követően a bank fogyasztási hiteltermékeket érintő kereskedelmi kommunikációja pozitív irányba változott.

 

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.