A THM-jelölés miatt fizethet milliós bírságot a Cetelem

A reklámok sokszor nem árultak el mindent a hitel költségeiről. Máskor nem volt feltűnő a megjelenítés.

MTI
2016. 09. 08. 9:46
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A tájékoztatás szerint a pénzintézet a fogyasztási hiteleinek reklámozása során számos esetben egyáltalán nem vagy nem feltűnően jelenítette meg a hiteltermékek költségeit összegző, a fogyasztói döntést segítő THM értékét.

A THM olyan mutatószám, mely egy évre vetítve tartalmazza a fogyasztási hitelek (például áruhitel, személyi kölcsön, hitelkártya) szerződésszerű teljesítéshez kötődő valamennyi, tőkén felül fizetendő terhét (kamat, egyéb költségek és díjak), ezáltal a THM a hiteltermékekre vonatkozó leghangsúlyosabb adat, amely segítséget nyújt a fogyasztóknak a kölcsönigénylés során, hogy az anyagi lehetőségeikhez leginkább igazodó megoldást választhassanak.

Mindezek miatt követeli meg a vonatkozó jogszabály is, hogy a THM értékét a hitelre vonatkozó kereskedelmi kommunikációban minden esetben feltűnően, a rövidítés feltüntetésével és egy tizedesjegy pontossággal meg kell adni.

A jegybank emlékeztetett, hogy két éve szintén a THM feltüntetésére vonatkozó rendelkezések megsértése miatt 10 millió forintra bírságolta a Cetelem Bankot. A mostani vizsgálat során viszont az MNB az intézmény javára értékelte, hogy a hivatkozott vizsgálatot követően a bank fogyasztási hiteltermékeket érintő kereskedelmi kommunikációja pozitív irányba változott.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.