A lap csaknem ezeroldalnyi közzétett dokumentumot böngészett át. Ebből kiderült: miközben a kormány nagyszabású kampányainak lebonyolítójaként a Rogán Antal szomszédságában lakó Csetényi Csaba és érdekeltsége, a Network 360 van a figyelem középpontjában, egy másik kommunikációs ügynökség surranópályán nőtt hatalmasra. Kutatásai során ugyanis alig talált olyan állami vállalatot, amely ne szerződött volna a Young & Partners–Trinity-csoporttal. Ők intézik a Szerencsejáték ügyeit is, de kommunikációs tanácsokat adnak a légi irányítással foglalkozó HungaroControlnak, és szervezik a vasutasnapokat a MÁV-nál. Számításaink szerint legalább 13 milliárdnyi megrendelésre tettek szert 2014 óta, amire még rájönnek a Nemzeti Kommunikációs Hivataltól (NKOH) kapott megbízásaik: ez további 7,2 milliárdot jelent. Tulajdonosa Kuna Tibor, aki 2015-ben 880 milliós osztalékot vehetett ki a cégeiből, saját bevallása szerint pedig úgy kalkulál, az idén 12 milliárdos lesz a csoport árbevétele.
Az intenzív költések miatt egyébként a 25 milliárdos keret kimerülőben van, kezelője, az NKOH augusztus végén már ki is írta az új tendert – teszik hozzá. Ám az, hogy a következő években a központi apparátus, az állami intézmények mennyit költhetnek, a pályázatból nem derül ki, mert az NKOH szándékosan nem tette közzé a számot, ami egyben azt is jelenti, hogy nincs felső korlát.
Ha a 2018-as kormányalakításig akkora összeg folyik ki, mint 2014 tavasza óta mostanáig, akkor a teljes kiadás meghaladhatja a 100 milliárdot is – írja a Népszabadság. Ráadásul a 26,3 milliárd még csak nem is a teljes összeg: sok cég „elfelejti” kitenni honlapjára a szerződések listáját, mások – mint például a Magyar Posta – sokszor az összeget nem tüntetik fel.