Támogatja az elektronikus autók vásárlását a kormány

A támogatás a bruttó vételár 21 százaléka, maximum 1,5 millió forint. De vannak kritériumok.

MTI
2016. 09. 21. 8:59
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Varga Mihály az Emobility Forum 2016 elnevezésű konferencia megnyitóján közölte: a kormány elektromos hajtású személyautók és kishaszongépjárművek beszerzéséhez ad anyagi segítséget. A támogatás a bruttó vételár 21 százaléka, maximum 1,5 millió forint, csak új járművek megvételére, lízingelésére vonatkozik, amelyek ára nem haladja meg a 15 millió forintot – mondta Varga Mihály.

Tájékoztatása szerint október 27-étől lehet pályázni a támogatásra. A vásárlók lehetnek természetes személyek, gazdasági társaságok, egyéni vállalkozók, civil szervezetek, helyi önkormányzatok, köztestületek és költségvetési szervezetek.

A nemzetgazdasági miniszter közölte azt is, hogy a pályázati kiírás rövidesen elérhető lesz a Kormány.hu, valamint az E-mobi.hu oldalon. Hozzáfűzte: a most bejelentett támogatásra a kormány jövőre is biztosít forrást. A szaktárca közlése szerint jövőre 3 milliárd forintra nőhet a keret.

Az ország gazdasági érdeke, hogy Magyarország sikeresen vegyen részt a járműgyártás fejlődésében – fogalmazott Varga Mihály az Európai mobilitási hét keretében szervezett konferencián. Felidézte: az elektromos járművek, a környezetbarát technológiák térnyerésével egyszerre lesz hazánk részese a klímaváltozás és a globális felmelegedés elleni küzdelemnek, és tesz a gazdasági fejlődésért, a munkahelyek számának gyarapításáért.

Kiemelte: a kormány átfogó elektromobilitási koncepcióját a Jedlik Ányos-terv tartalmazza, amelyben szerepelnek mindazok a lépések, ösztönző eszközök és szabályozási feladatok, amelyek az elektromos közlekedés elterjedéséhez szükségesek.

Mint mondta, a kormány 2020-ig háromezer nyilvános töltőállomás létesítését irányozta elő, hogy Magyarország minden régiója elérhető legyen elektromos járművekkel. A szabályozási rendszert is módosították: bevezették a zöld rendszámot, egyszerűsítették a töltőberendezések létesítésére és üzemeltetésére vonatkozó szabályokat, és számos adókedvezményt biztosítanak.

Aláhúzta: a cél az, hogy 2020-ra a környezetbarát járművek száma elérje harmincezret. Az iparági vélemények szerint 2020-ra csökken olyan szintre az akkumulátorok és ezen keresztül az elektromos autók ára, hogy támogatás nélkül is versenyképessé válhatnak a hagyományos autókkal.

Aradszki András, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) energiaügyért felelős államtitkára arról beszélt: a belföldi elektromos közlekedés fejlesztésének hatékony bázisát jelenti az alacsony szén-dioxid-kibocsátású villamosenergia-termelés, az energiatermelés dekarbonizációja. Magyarország hosszú távon, megfelelő mennyiségben, fenntartható módon és megfizethető áron képes előállítani az elektromos áramot mint alternatív üzemanyagot az atomerőművi termeléssel, különös tekintettel a Paks II.-beruházásra - mondta az államtitkár.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.