A Toyota ráfekszik az elektromosautó-fejlesztésre

2020-ra azt szeretnék, ha az eladott autóik fele hibrid lenne.

MTI
2016. 11. 24. 13:33
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Toyota az elmúlt húsz év alatt kilencmilliónál is több hibrid autót adott el. Ezt szeretnék 2020-ra annyira feltornászni, hogy az összes megvásárolt Toyota legalább fele részben elektromos hajtású legyen. Ha marad a jelenlegi gyártási kapacitás, akkor ez minimum ötmillió lenne.

A tisztán elektromos járművek technológiai fejlesztésére létesülő új Toyota-részleg már idén decemberben megkezdi működését. Emellett több területet vizsgálnak továbbra is: tisztán elektromos, valamint üzemanyagcellás hajtáslánc-technológiákat. Annál maradnak, amelyik a leggazdaságosabbnak bizonyul.

Az első sorozatgyártású hidrogén-üzemanyagcellás személygépkocsi, a Mirai megalkotójaként a Toyota kísérleti projektet indít a zéró károsanyag-kibocsátású technológia közúti fuvarozásban való alkalmazhatóságának a vizsgálatára is. A Kaliforniában induló megvalósíthatósági tanulmány a kamionokra méretezett üzemanyagcellás hajtáslánc gazdaságos és praktikus üzemeltetésének lehetőségeit vizsgálja.

Az elektromos járművekkel ellentétben az üzemanyagcellás járművek hatótávja nem marad el a benzin- és dízelüzemű járművekétől, és tankolásuk, azaz hidrogénnel való feltöltésük sem igényel több időt. A közúti fuvarozásban nagy valószínűséggel a zéró károsanyag-kibocsátású hidrogén-üzemanyagcellás kamionok jelenthetik a leginkább alkalmazható környezetbarát megoldást.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.