A Toyota az elmúlt húsz év alatt kilencmilliónál is több hibrid autót adott el. Ezt szeretnék 2020-ra annyira feltornászni, hogy az összes megvásárolt Toyota legalább fele részben elektromos hajtású legyen. Ha marad a jelenlegi gyártási kapacitás, akkor ez minimum ötmillió lenne.
A tisztán elektromos járművek technológiai fejlesztésére létesülő új Toyota-részleg már idén decemberben megkezdi működését. Emellett több területet vizsgálnak továbbra is: tisztán elektromos, valamint üzemanyagcellás hajtáslánc-technológiákat. Annál maradnak, amelyik a leggazdaságosabbnak bizonyul.
Az első sorozatgyártású hidrogén-üzemanyagcellás személygépkocsi, a Mirai megalkotójaként a Toyota kísérleti projektet indít a zéró károsanyag-kibocsátású technológia közúti fuvarozásban való alkalmazhatóságának a vizsgálatára is. A Kaliforniában induló megvalósíthatósági tanulmány a kamionokra méretezett üzemanyagcellás hajtáslánc gazdaságos és praktikus üzemeltetésének lehetőségeit vizsgálja.
Az elektromos járművekkel ellentétben az üzemanyagcellás járművek hatótávja nem marad el a benzin- és dízelüzemű járművekétől, és tankolásuk, azaz hidrogénnel való feltöltésük sem igényel több időt. A közúti fuvarozásban nagy valószínűséggel a zéró károsanyag-kibocsátású hidrogén-üzemanyagcellás kamionok jelenthetik a leginkább alkalmazható környezetbarát megoldást.