A közlemény szerint a hatóság egyben helyreigazító közlemény közzétételére is kötelezte a vállalkozást.
A GVH döntése szerint a Kaland Travel 2015. első félévi indulással értékesített több utazási csomagjáról – egyebek mellett „8 napos Törökországi körutazás”, „Velencei karnevál, 4 nap, 3 éjszaka” – csak az utazási szerződés megkötését követően közölt fontos, kötelezően feltüntetendő információkat a fogyasztókkal. Ilyenek az utazások lényegét adó fakultatív programok és áruk, a részvételi díjon felül, külön fizetendő tételek (adó, illeték) és forintban meghatározott áruk, valamint az utazás elindításának feltételéül szabott legalacsonyabb létszám – írták.
A hivatal megállapította azt is, hogy a programok hirdetett ára (alapára) nem az általánosan alkalmazott fogyasztói ár volt, így a vállalkozás hamisan keltette azt a benyomást, hogy utazásait kedvezményesen lehet igénybe venni.
A GVH a bírság kiszabásakor a kommunikációs költségeket vette alapul. Súlyosító körülményként értékelte a hivatal egyebek mellett, hogy a kereskedelmi gyakorlat jelentős részben valótlan tájékoztatásokon alapult, valamint azt is, hogy a vállalkozás számára egyértelműek lehettek a vonatkozó ágazati jogszabály tájékoztatási rendelkezései – áll a közleményben.