Túléli a Pápai Hús, csak az állam bukik rajta

Megegyezett a felszámoló a TANO Commerce-szel a húsüzem adásvételéről. 4,5 helyett 1,1 milliárdért vették meg a céget.

Szabó Dániel
2016. 11. 03. 8:58
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Megkötötte az adásvételi szerződést a felszámoló a Pápai Hús csoport vagyonának értékesítésére. A nyertes a TANO Commerce Kft. lett, mely 30 napon belül 1,134 milliárd forintot kell hogy kifizessen a húsüzemért – közölte Szegőné Kemerle Judit, a Nemzeti Reorganizáiós Nonprofit Kft. felszámolóbiztosa csütörtökön az MTI-vel.

A tajvani befektetői csoport vállalta, hogy folytatja a Pápai Hús csoport tevékenységét és legalább 650 dolgozó foglalkoztatását 2018 végéig. Mindezt jóval olcsóbban teszik meg, mint, amelyre a Nemzeti Reorganizációs Kft. korábban számított: eredetileg 4,5 milliárd forintra értékelték a cégcsoport vagyonát, de az első fordulóban csak egy 110 millió forintos vételi ajánlat érkezett.

A második fordulóban 3,6 milliárd forintos irányárat szabtak meg, majd júniusban elfogadták a TANO 1,1 milliárd forintos ajánlatát a pápai húsipari cégcsoportra. Akkor azt közölték: a pályázaton nyertes cég ajánlatának elfogadásával biztosítható a törvényben előírt feltételek teljesülése, a működő üzemként történő értékesítés.

A húsipari cégcsoport tulajdonosi jogait gyakorló pápai önkormányzat tavaly novemberi döntésével „a társaságokat fenyegető fizetésképtelenségi helyzetre tekintettel” indította meg a felszámolási eljárást. Ezt követően a kormány stratégiailag kiemelt jelentőségű gazdálkodó szervezetté minősítette a Pápai Hús Kft.-t. 2008 óta összesen mintegy 11 milliárd forintnyi közpénzt költöttek a gyárra, írta még júliusban az Index. Mindezt különböző hiteleken és támogatásokon keresztül, és ezeknek csak a töredéke került vissza az államhoz.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.