Pálya még nincs, de Ferihegyre járó motorvonatokat vesz a MÁV

150 milliárd forint uniós támogatást szánunk a 40 darab 600 utas szállítására alkalmas szerelvényekre.

MTI
2016. 12. 12. 5:40
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ezek az új vonatok mennek majd a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre is a tervek szerint, de sok más vonalon is járhatnak majd. 

A kiírás nem szabja meg, hogy egyszintes vagy emeletes járművekkel pályázhatnak a gyártók. Elméletileg mindkét megoldás megvalósítható, hiszen ha a jelenleg használt FLIRT motorvonatokból hármat egymás után kapcsolnak, akkor azon legalább 600 ülőhely lesz. Ugyanakkor Csépke András, a MÁV-Start vezérigazgatója a lapnak úgy fogalmazott, hogy mindenképp megéri emeletes járműveket beszerezni, mert azoknak az egy ülőhelyre jutó tömege mintegy húsz százalékkal, az élettartamköltsége pedig csaknem ötven százalékkal alacsonyabb a hagyományos szerelvényekénél, így olcsóbb a fenntartásuk. A MÁV-Startnak az elővárosi forgalomban csúcsidőben 380-460 ülőhelyet kell biztosítania egy-egy szerelvényen.

A piaci várakozásokhoz képest hónapokkal később, december 5-én született meg a pályázati felhívás az elővárosi motorvonatokra, míg az ajánlatok benyújtására alig több mint egy hónap jut, a határidő 2017. január 13. Az Alstomtól a Bombardier-n és a Stadleren át a Siemensig várhatóan minden nagyobb iparági szereplő indul – írták.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.