Ezek az új vonatok mennek majd a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre is a tervek szerint, de sok más vonalon is járhatnak majd.
A kiírás nem szabja meg, hogy egyszintes vagy emeletes járművekkel pályázhatnak a gyártók. Elméletileg mindkét megoldás megvalósítható, hiszen ha a jelenleg használt FLIRT motorvonatokból hármat egymás után kapcsolnak, akkor azon legalább 600 ülőhely lesz. Ugyanakkor Csépke András, a MÁV-Start vezérigazgatója a lapnak úgy fogalmazott, hogy mindenképp megéri emeletes járműveket beszerezni, mert azoknak az egy ülőhelyre jutó tömege mintegy húsz százalékkal, az élettartamköltsége pedig csaknem ötven százalékkal alacsonyabb a hagyományos szerelvényekénél, így olcsóbb a fenntartásuk. A MÁV-Startnak az elővárosi forgalomban csúcsidőben 380-460 ülőhelyet kell biztosítania egy-egy szerelvényen.
A piaci várakozásokhoz képest hónapokkal később, december 5-én született meg a pályázati felhívás az elővárosi motorvonatokra, míg az ajánlatok benyújtására alig több mint egy hónap jut, a határidő 2017. január 13. Az Alstomtól a Bombardier-n és a Stadleren át a Siemensig várhatóan minden nagyobb iparági szereplő indul – írták.