Hárommilliárdot költöttek Rogánék a „Magyarország erősödik” kampányra

Andy Vajna, Habony Árpád, és Mészáros Lőrinc is jól járt.

MN
2017. 05. 31. 16:11
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Közadatigénylésben kérte ki az Átlátszó  a Rogán Antal által vezetett Miniszterelnöki Kabinetiroda reklámszerződéseit és a hozzájuk kapcsolódó megrendeléseket, amelyekből a pénz felhasználása látszik. Bár mindent elküldtek elektronikusan, a portálnak nem volt könnyű dolga: mint írja, szkennelt, rossz minőségű pdf-eket küldtek, melyeket nem lehet Excel-táblázattá alakítani – vagyis kézzel, egyesével vezették be az adatokat a táblázatba. Az összesítés nem hibátlan, harmincezer forinttal kevesebb szerepel benne, mint a Miniszterelnöki Kabinetiroda dokumentumaiban, ez az adott időszakban felhasznált 3 milliárd forintnak csak a 0,001 százaléka.

Az Átlátszó cikke szerint a kormány 2016. december 15-én jelentette be, hogy indul a „Magyarország erősödik” szlogenű reklámkampány, és egy nappal előtte rendelt a kabinetiroda médiamegjelenést nettó 1 milliárd forint értékben a Csetényi Csaba tulajdonában lévő Affiliate Network Kft.-től, itt a fejlécen még az áll, hogy „Kiemelt kormányzati döntések”. 2017. január 5-én nettó 1,86 milliárd forint értékben rendelt médiamegjelenést a Miniszterelnöki Kabinetiroda a Balásy Gyula tulajdonában lévő New Land Media Kft.-től, és az ehhez tartozó médiaterven már egyértelműen látszik, hogy a „Magyarország erősödik” kampányról van szó.

A cikkből emellett kiderül, hogy

Az Átlátszó azt írja, a Magyar Idők nyomtatott és netes kiadásában, valamint Karc FM nevű rádiójában megjelent hirdetések 58,74 millió forintba kerültek. Az ATV 48,86 milliót kapott a „Magyarország erősödik” kampányból, Mészáros Lőrinc Echo TV-je pedig 34,48 milliót.

A kisebb vidéki rádiók reklámidejét értékesítő KOD Média Kft. 33,86 millió forintot kapott a reklámokért. A cég tulajdonosa Csetényi Csaba üzlettársa, Krskó Tibor.

Széles Gábor Magyar Hírlapjának 30,9 millió, a közmédiának 27,59 millió, a Pesti Srácoknak 17,24 millió, Bencsik András Demokratájának 12,55 millió, Schmidt Mária Figyelőjének 10,59 millió forint jutott a kampány keretében. Mark Zuckerberg Facebookján pedig közel 20 millió forintért hirdette a kormány, hogy Magyarország erősödik – teszi hozzá a portál.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.