Hárommilliárdot költöttek Rogánék a „Magyarország erősödik” kampányra

Andy Vajna, Habony Árpád, és Mészáros Lőrinc is jól járt.

MN
2017. 05. 31. 16:11
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Közadatigénylésben kérte ki az Átlátszó a Rogán Antal által vezetett Miniszterelnöki Kabinetiroda reklámszerződéseit és a hozzájuk kapcsolódó megrendeléseket, amelyekből a pénz felhasználása látszik. Bár mindent elküldtek elektronikusan, a portálnak nem volt könnyű dolga: mint írja, szkennelt, rossz minőségű pdf-eket küldtek, melyeket nem lehet Excel-táblázattá alakítani – vagyis kézzel, egyesével vezették be az adatokat a táblázatba. Az összesítés nem hibátlan, harmincezer forinttal kevesebb szerepel benne, mint a Miniszterelnöki Kabinetiroda dokumentumaiban, ez az adott időszakban felhasznált 3 milliárd forintnak csak a 0,001 százaléka.

Az Átlátszó cikke szerint a kormány 2016. december 15-én jelentette be, hogy indul a „Magyarország erősödik” szlogenű reklámkampány, és egy nappal előtte rendelt a kabinetiroda médiamegjelenést nettó 1 milliárd forint értékben a Csetényi Csaba tulajdonában lévő Affiliate Network Kft.-től, itt a fejlécen még az áll, hogy „Kiemelt kormányzati döntések”. 2017. január 5-én nettó 1,86 milliárd forint értékben rendelt médiamegjelenést a Miniszterelnöki Kabinetiroda a Balásy Gyula tulajdonában lévő New Land Media Kft.-től, és az ehhez tartozó médiaterven már egyértelműen látszik, hogy a „Magyarország erősödik” kampányról van szó.

A cikkből emellett kiderül, hogy

Az Átlátszó azt írja, a Magyar Idők nyomtatott és netes kiadásában, valamint Karc FM nevű rádiójában megjelent hirdetések 58,74 millió forintba kerültek. Az ATV 48,86 milliót kapott a „Magyarország erősödik” kampányból, Mészáros Lőrinc Echo TV-je pedig 34,48 milliót.

A kisebb vidéki rádiók reklámidejét értékesítő KOD Média Kft. 33,86 millió forintot kapott a reklámokért. A cég tulajdonosa Csetényi Csaba üzlettársa, Krskó Tibor.

Széles Gábor Magyar Hírlapjának 30,9 millió, a közmédiának 27,59 millió, a Pesti Srácoknak 17,24 millió, Bencsik András Demokratájának 12,55 millió, Schmidt Mária Figyelőjének 10,59 millió forint jutott a kampány keretében. Mark Zuckerberg Facebookján pedig közel 20 millió forintért hirdette a kormány, hogy Magyarország erősödik – teszi hozzá a portál.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.