Házkutatást tartott a Repülőtéri Rendőr Igazgatóság a repülőgépek földi kiszolgálását ellátó, török Celebinél. Az akció során őrizetbe vették E. István gazdasági igazgatót, B. Viktória beszerzési vezetőt és a társaság főkönyvelőjét – értesült lapunk. Bár a Celebi neve legutóbb a szintén ezen a piacon mozgó, állami tulajdonú Malév Ground Handlinggel (Malév GH) való kartellezés gyanúja miatt szerepelt újságunk hasábjain, úgy tudjuk, más ügyről van szó, amely a cég tulajdonosi köreit nem, a budapesti taxipiacot annál inkább érinti.
Lapunk információi szerint a Celebi a TaxiPlus nevű társasággal kötött szerződést arra vonatkozóan, hogy munkatársaikat szállítsa éjjel, amikor a BKV járatai nem üzemelnek. A feladatot a taxicég havonta hatmillió forintért vállalta, ám a gyanú szerint a Celebinek az üzletet lebonyolító gazdasági vezetői – a közbeszerzési korrupciós ügyekből ismerős módon, csak kicsiben – visszakaptak pénzt a TaxiPlustól a megbízásért cserébe. Értesülésünk szerint ez az összeg elérte a szerződésben foglalt megbízási díj harminc százalékát. Azaz – ha igazak információink, amelyeket az érintettek eddig nem cáfoltak – a Celebi emberei a trükkös üzlettel tulajdonképpen saját munkaadójukat károsították meg.
Az Országos Rendőr-főkapitányság egyelőre nem adott választ lapunknak az üggyel kapcsolatban föltett kérdéseire, de úgy tudjuk, nemcsak a Celebi néhány gazdasági vezetőjét, hanem a TaxiPlus értékesítési menedzserét, K. Pétert is őrizetbe vették az akcióban. Ez pedig arra enged következtetni, hogy tettenérés történt a rendőr-igazgatóság szerdai akciója során.
Azt, hogy a reptéri rendőrség kinek a bejelentésére kezdte el vizsgálni a Celebi és a TaxiPlus együttműködését, eddig nem sikerült kideríteni. Tény ugyanakkor, hogy egy ilyen ügy sokat ront a TaxiPlus hírnevén, és így jelentősen csökkentheti piaci értékét is. Mindez azért fontos, mert értesüléseink szerint a társaság fölvásárlására készül a Főtaxi, amely egyébként a Budapest Airport hivatalos taxiszolgáltató társasága. Egy ideje már nem számít egymás riválisának a két cég, fuvarszervezési platformjaik ugyanis össze vannak hangolva. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy ha a TaxiPlustól rendelünk fuvart, a Főtaxi logójával ellátott jármű is érkezhet, és ez fordítva is igaz. Az akvizíció ez idáig nem történt meg, és nem nehéz belátni: egy a mostanihoz hasonló fiaskó némileg megváltoztathatja a felek közötti alkupozíciót.