Nem létező csomag a Telekomtól

A társaság szerint technikai hiba, hogy honlapjuk félrevezette a kiegészítő szolgáltatást megrendelő ügyfelet.

Bodacz Péter
2017. 06. 01. 14:27
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Általában nagy energiát fektetnek a távközlési társaságok abba, hogy szolgáltatásaikat könnyen, néhány kattintással, a megnövekedő igények azonnali kiszolgálására tegyék elérhetővé, olykor azonban homokszem kerül a gépezetbe. Ez történt a Magyar Telekomnál is: a cég olyan szolgáltatást is elérhetőként hirdetett, amely valójában már nem tartozott kínálatába. Az ügy azért is figyelemre méltó, mert a piacvezető szolgáltatóról van szó, amely több millió ügyféllel áll szerződéses kapcsolatban. Ám a lapunk olvasója által tapasztaltak a Telekom ügyfélszolgálatának működésével kapcsolatban is aggályokat vetnek fel.

A konkrét eset: olvasónk kiegészítő szolgáltatásra fizetett elő a társaság online felületén még május elején. Az opció az online adatforgalmat is tartalmazó mobil-előfizetés mellé havi 827 forintért korlátlan hozzáférést kínált bizonyos közösségi portálokhoz. Ám az ügyfél a korlátlan közösségi oldalak nevű opciót egy percig sem tudta használni, adatkeretének lemerülésével a kínált oldalak éppúgy elérhetetlenné váltak, mint az összes többi. Panaszosunk a Telekom ügyfélszolgálatát hívta, ahol közölték, hogy a szolgáltatást május 1-jétől már kivezették, így arra elő sem fizethetett volna.

Bonyolítja a helyzetet, hogy a szóban forgó szolgáltatás az ügyfél által elérhető online felületen máig aktívként van feltüntetve – így értelemszerűen fizetési kötelezettséget is von maga után. A Telekom ügyfélszolgálatosa ugyanezt az opciót már inaktívként látja a maga rendszerében. Olvasónk, lévén egy, a társaság által kimondottan ajánlott és számára megfelelő szolgáltatásra fizetett elő, nem fogadta el az ügyfélszolgálat által felajánlott ezerforintos jóváírást kárpótlásként, hanem ragaszkodik a szerződésben rögzített opcióhoz. Meglátása szerint szerződése érvényességéhez nem fér kétség, hiszen azt az online rendszeren, a Telekom által rögzített úton kötötte, a társaság ennek tényét megerősítette. Ezért olvasónk meglátása szerint legfeljebb az élő szerződés nem teljesítéséről van szó akkor, ha a Telekom nem aktiválja a szolgáltatást a megállapodás betűje szerint. Ezeknek az ismereteknek a birtokában lapunk is megkereste a piacvezető távközlési céget, adjon választ arra, miként fordulhatott elő mindaz, ami olvasónkkal megtörtént.

Kérdéseink a következők voltak. Miként lehetséges, hogy a Telekom olyan szolgáltatást kínált ügyfeleinek, amelyet már egyébként kivezettek, és hogy már megszüntetett szolgáltatásra szerződést kötöttek? Milyen kötelezettségei és jogai vannak most az ügyfélnek? Miként akarja feloldani a Telekom az abszurd helyzetet? A cég sajtóosztályának válasza alapján a társaság alapjában másképp látja a helyzetet, mint ügyfelük. Mint közölték, „sajnálatos technikai hiba” miatt rendelhette meg a panaszos a szolgáltatást, a szerződés létrejöttét pedig – dacára az ügyfélnek küldött visszajelzéseknek – nem ismerik el. – Mivel a háttérrendszereinkben nem érvényesült az ügyfél megrendelése, így lényegében nem jött létre tényleges szerződéskötés sem. Emiatt az ügyfélnek fizetési kötelezettsége sem keletkezett, illetve az opció igénybevételére sem volt lehetősége – közölte lapunkkal a társaság, jelezve: a téves opciót a lehető leghamarabb eltávolítják az online felületről.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.