Az életminőséget védené a kormány új akcióterve

Azt szeretnék, hogy a magyar fogyasztók biztonságos, GMO-mentes, jó minőségű és egészséges élelmiszerekhez jussanak – mondta az agrártárca vezetője.

MTI
2017. 07. 15. 12:13
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Fazekas Sándor a község önkormányzata és a Derzsi Szabadidős Egyesület által szervezett 9. kárásznapon fontosnak nevezte, hogy az élelmiszerek nagy részét a magyar élelmiszeripar állítsa elő a magyar mezőgazdaság által megtermelt alapanyagokból. Hozzátette: mindez további munkahelyeket teremt, és segíti a gazdák megélhetését is.

Azt szeretné elérni a kormány, hogy a magyar fogyasztók biztonságos, GMO-mentes, jó minőségű és egészséges élelmiszerekhez jussanak – mondta az agrártárca vezetője.

A kormány döntése értelmében egy komplex kampány indul, gyarapítják a minőségi termelést erősítő kötelező szabályokat – mondta a miniszter, fontosnak nevezve egy olyan minősítési rendszert, amely segíti az élelmiszerek közötti eligazodást.

Bővítik és fejlesztik a hatósági szakértői munkát, az ellenőrzéseket, és támogatják az élelmiszerek megkülönböztetésére alkalmas, önkéntesen alkalmazható eszközök, védjegyek elterjesztését – sorolta.

Szintén feladat az élelmiszerek S-QR-kód védjegyének megtervezése és létrehozása. Ez lehetővé teszi, hogy a legkorszerűbb számítástechnikai eszközökkel lehessen információkat gyűjteni az élelmiszerekről – fűzte hozzá.

A következő időszakban kampányt indítanak a vásárlók tájékozottságának növelésére. Ezt szóróanyagok, kiadványok és képzések szolgálják majd. Az iskolai oktatásban is szerepet kap az élelmiszerek megismerése – mondta a miniszter.

Fazekas Sándor tájékoztatása szerint a 2019-ig tartó „kampány” forrásigénye kétmilliárd forint: 2017-ben 150 millió forintot, 2018-ban egymilliárd forintot, 2019-ben pedig több mint 700 millió forintot költenek rá.

Hozzátette: néhány hónap múlva a munkának már jól látható eredményei lesznek.

Az agrártárca vezetője szólt arról, hogy a magyar termékek arányát szeretnék tovább növelni a kiskereskedelmi forgalomban: míg 2010-ben 30 százalék volt, az idén már 60 százalék.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.