Az életminőséget védené a kormány új akcióterve

Azt szeretnék, hogy a magyar fogyasztók biztonságos, GMO-mentes, jó minőségű és egészséges élelmiszerekhez jussanak – mondta az agrártárca vezetője.

MTI
2017. 07. 15. 12:13
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Fazekas Sándor a község önkormányzata és a Derzsi Szabadidős Egyesület által szervezett 9. kárásznapon fontosnak nevezte, hogy az élelmiszerek nagy részét a magyar élelmiszeripar állítsa elő a magyar mezőgazdaság által megtermelt alapanyagokból. Hozzátette: mindez további munkahelyeket teremt, és segíti a gazdák megélhetését is.

Azt szeretné elérni a kormány, hogy a magyar fogyasztók biztonságos, GMO-mentes, jó minőségű és egészséges élelmiszerekhez jussanak – mondta az agrártárca vezetője.

A kormány döntése értelmében egy komplex kampány indul, gyarapítják a minőségi termelést erősítő kötelező szabályokat – mondta a miniszter, fontosnak nevezve egy olyan minősítési rendszert, amely segíti az élelmiszerek közötti eligazodást.

Bővítik és fejlesztik a hatósági szakértői munkát, az ellenőrzéseket, és támogatják az élelmiszerek megkülönböztetésére alkalmas, önkéntesen alkalmazható eszközök, védjegyek elterjesztését – sorolta.

Szintén feladat az élelmiszerek S-QR-kód védjegyének megtervezése és létrehozása. Ez lehetővé teszi, hogy a legkorszerűbb számítástechnikai eszközökkel lehessen információkat gyűjteni az élelmiszerekről – fűzte hozzá.

A következő időszakban kampányt indítanak a vásárlók tájékozottságának növelésére. Ezt szóróanyagok, kiadványok és képzések szolgálják majd. Az iskolai oktatásban is szerepet kap az élelmiszerek megismerése – mondta a miniszter.

Fazekas Sándor tájékoztatása szerint a 2019-ig tartó „kampány” forrásigénye kétmilliárd forint: 2017-ben 150 millió forintot, 2018-ban egymilliárd forintot, 2019-ben pedig több mint 700 millió forintot költenek rá.

Hozzátette: néhány hónap múlva a munkának már jól látható eredményei lesznek.

Az agrártárca vezetője szólt arról, hogy a magyar termékek arányát szeretnék tovább növelni a kiskereskedelmi forgalomban: míg 2010-ben 30 százalék volt, az idén már 60 százalék.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.