Élő közvetítés
Ausztria
ÉLŐ
Törökország

Novemberben is nőtt a kiskereskedelmi forgalom

Novemberben 6 százalék feletti forgalomnövekedést mértek, a nemzetgazdasági tárca szerint már négy éve tart a javulási folyamat.

MTI
2018. 01. 08. 10:02
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A kiskereskedelmi üzletek forgalma 6,4 százalékkal nőtt tavaly novemberben az egy évvel korábbihoz viszonyítva a naptárhatással kiigazított és a nyers adat szerint egyaránt – jelentette hétfőn első becslése alapján a Központi Statisztikai Hivatal (KSH). A kiigazított adatok szerint novemberben harmadik hónapja növekszik 6 százalék felett a kiskereskedelmi forgalom.

A múlt év első tizenegy hónapjában 4,7 százalékkal nőtt az üzletek forgalma az előző év azonos időszakához képest a naptárhatástól megtisztított és a nyers adatok szerint egyformán.

Az előzetes adatok szerint az októberi 9,7 százalékról novemberben 10,2 százalékosra gyorsult az iparcikk üzletek értékesítési volumene, 4,0 százalékkal emelkedett a élelmiszerboltok és 3,7 százalékkal a benzinkutak forgalma.

Az élelmiszer-vásárlások növekedési üteme 16 hónapja a legmagasabbra szökött, az üzemanyag-fogyasztás éves emelkedése viszont jelentősen lelassult az októberi 7,1 százalékról.

Az első tizenegy havi forgalomnövekedés az iparcikkeladások 8,0 százalékos, az üzemanyag-forgalom 3,3 százalékos és az élelmiszer-fogyasztás 2,7 százalékos növekedéséből ered.

A nemzetgazdasági tárca értékelése szerint a kiskereskedelmi forgalom már 53 hónapja nő. Pomázi Gyula, a minisztérium helyettes államtitkára az M1 műsorában emellett az ipari termelés bővülését is felemlítette: mint mondta, az egyik húzóágazat a járműipar volt, amely előzetes becslések alapján és a forgalomból adódóan 6 százalék felett teljesített.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.