Következő mérkőzések
Románia
15:002024. június 17.
Ukrajna
Belgium
18:002024. június 17.
Szlovákia

Meggátolnák a gépjárműimportőrök az idős dízelautók behozatalát

A szakma attól tart, hogy olcsóbb, környezetszennyező járművek áraszthatják el a magyar piacot.

MTI
2018. 03. 22. 20:41
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) szerint Magyarországon olyan intézkedéseket kellene hozni, amelyek megelőznék, hogy az idős dízelautók Magyarországra kerüljenek.

Az egyesület csütörtökön MTI-hez eljuttatott közleményében a dízel gépjárművek esetleges németországi kitiltásának várható negatív környezetvédelmi hatásaira hívja fel a figyelmet.

A német szövetségi közigazgatási bíróság február végén hirdette ki döntését, amely szerint az önkormányzatok a hatályos jogszabályok alapján kitilthatják a dízelmotorral működő járműveket a szennyezett levegőjű városokból.

A közleményben az MGE szakmai álláspontját ismertetve kifejti: a német bíróság határozatának következményeként számítani kell arra, hogy a német és esetleg más fejlett országokban élő autótulajdonosok lecserélik az idősebb dízelautóikat, amelyek ezután tömegesen és olcsón kerülhetnének be a magyar piacra. Az egyesület intézkedéseket szorgalmaz, hogy a várható dízelautó-dömping ne érje felkészületlenül Magyarországot.

Emlékeztetnek rá, hogy már korábban is javasolták a gépjárműadó átalakítását oly módon, hogy részesítse adóelőnyben a kisebb kibocsátású járműveket, illetve átfogó javaslatot tettek egy környezetvédelmi alapú gépjárműadó-rendszer bevezetésére.

Az MGE arra is emlékeztet, hogy Magyarországon a gépjárműpark életkora meghaladja a 14 évet, korösszetétele pedig igen egészségtelen, átlagosan Euro 4-es besorolású. Ezek a beáramló használt importkocsik a jelenleg forgalmazott új gépjárművekhez képest szálló porban ötvenszeres, nitrogén-oxidban háromszoros károsanyag-kibocsátást produkálnak – mutatnak rá.

A közleményben ugyanakkor felhívják a figyelmet, hogy a dízelüzemű járművekkel kapcsolatos esetleges német kitiltási intézkedések nem érintik az Euro 6-os környezetvédelmi besorolású, vagyis a 2014. január 1-je után gyártott autókat, ezeknek a beszerzése semmiféle kitiltási kockázattal nem jár.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.