Meggátolnák a gépjárműimportőrök az idős dízelautók behozatalát

A szakma attól tart, hogy olcsóbb, környezetszennyező járművek áraszthatják el a magyar piacot.

MTI
2018. 03. 22. 20:41
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) szerint Magyarországon olyan intézkedéseket kellene hozni, amelyek megelőznék, hogy az idős dízelautók Magyarországra kerüljenek.

Az egyesület csütörtökön MTI-hez eljuttatott közleményében a dízel gépjárművek esetleges németországi kitiltásának várható negatív környezetvédelmi hatásaira hívja fel a figyelmet.

A német szövetségi közigazgatási bíróság február végén hirdette ki döntését, amely szerint az önkormányzatok a hatályos jogszabályok alapján kitilthatják a dízelmotorral működő járműveket a szennyezett levegőjű városokból.

A közleményben az MGE szakmai álláspontját ismertetve kifejti: a német bíróság határozatának következményeként számítani kell arra, hogy a német és esetleg más fejlett országokban élő autótulajdonosok lecserélik az idősebb dízelautóikat, amelyek ezután tömegesen és olcsón kerülhetnének be a magyar piacra. Az egyesület intézkedéseket szorgalmaz, hogy a várható dízelautó-dömping ne érje felkészületlenül Magyarországot.

Emlékeztetnek rá, hogy már korábban is javasolták a gépjárműadó átalakítását oly módon, hogy részesítse adóelőnyben a kisebb kibocsátású járműveket, illetve átfogó javaslatot tettek egy környezetvédelmi alapú gépjárműadó-rendszer bevezetésére.

Az MGE arra is emlékeztet, hogy Magyarországon a gépjárműpark életkora meghaladja a 14 évet, korösszetétele pedig igen egészségtelen, átlagosan Euro 4-es besorolású. Ezek a beáramló használt importkocsik a jelenleg forgalmazott új gépjárművekhez képest szálló porban ötvenszeres, nitrogén-oxidban háromszoros károsanyag-kibocsátást produkálnak – mutatnak rá.

A közleményben ugyanakkor felhívják a figyelmet, hogy a dízelüzemű járművekkel kapcsolatos esetleges német kitiltási intézkedések nem érintik az Euro 6-os környezetvédelmi besorolású, vagyis a 2014. január 1-je után gyártott autókat, ezeknek a beszerzése semmiféle kitiltási kockázattal nem jár.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.