A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) közös mentorprogramot indít az olasz Instituto Europeo di Designnal (IED) – mondta Bata-Jakab Zsófia, az ügynökség vezetője. Az együttműködés azért kiemelt jelentőségű, mert az MDDÜ felmérése szerint a formatervezőknek a releváns üzleti tudás hiánya jelenti az egyik legnagyobb nehézséget. Az IED egyénre szabott oktatási és mentorálási rendszerben foglalkozik dizájnerek vállalkozásával, amelyek a marketing és a menedzsment témájában juthatnak hasznos ismeretekhez. Első körben összesen hat vállalkozás kap lehetőséget: a Position Collective, a Viaplant, a Multifelt Factory, a Sixay Furniture, a Komonka Textile Design és a Yoza márka kap mentorálást, szakmai támogatást.
Giovanni Ottonello, az IED művészeti vezetője lapunknak nyilatkozva elmondta, hogy ez az első hosszabb távú együttműködés, amely januárig tart.
– Ez egy rendszer. Először csak egy ötlet vagy egy termék van, és mi abban segítünk, hogy innen a résztvevők eljussanak oda, hogy megfelelően kommunikáljanak, üzleti terveket állítsanak össze – összegzett a szakértő. Az IED-del kapcsolatban kiemelte, hogy a szervezet 1966-ban jött létre, jelenleg Spanyolországban és Brazíliában folytatnak oktatási tevékenységet.

Fotó: HFC
Jacopo Bargellini, az IED stratégiai konzulense szerint a fiatal formatervezőknek nagyszerű ötleteik vannak, nagyon kreatívak, ám a menedzsment területén sokszor nem teljesítenek megfelelően.
– Már holnap belevetjük magunkat a munkába – közölte az oktató, aki kifejtette: hatheti képzés vár a kiválasztott márkák vezetőire, hetente háromszor. A szakember fontosnak nevezte, hogy legyenek reális célkitűzések. Nem kell a csúcson kezdeni: példaként az IKEA áruházláncot említette, amely az átlagembereknek kínál termékeket, mégis sikeres. Mindkét szakember kiemelt célnak nevezte, hogy a magyar dizájnereknek segítsenek kialakítani egy egyértelműen beazonosítható saját identitást, amelyben vannak magyar sajátosságok, és ezt érvényesíteni tudják a globális piacon is.