Olasz szakemberek mentorálják a feltörekvő hazai formatervezőket

A Magyar Divat & Design Ügynökség együttműködési megállapodást kötött egy neves intézettel, amely a magyar dizájnereknek segít abban, hogy jobban tudják menedzselni vállalkozásukat. Abban is támogatást nyújtanak a formatervezőknek, hogyan alakítsák ki identitásukat és miként legyenek sikeresek a globális piacon.

2019. 08. 29. 14:48
Az ügynökség egy korábbi rendezvénye Forrás: HFC
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) közös mentorprogramot indít az olasz Instituto Europeo di Designnal (IED) – mondta Bata-Jakab Zsófia, az ügynökség vezetője. Az együttműködés azért kiemelt jelentőségű, mert az MDDÜ felmérése szerint a formatervezőknek a releváns üzleti tudás hiá­nya jelenti az egyik legnagyobb nehézséget. Az IED egyénre szabott oktatási és mentorálási rendszerben foglalkozik dizájnerek vállalkozásával, amelyek a marketing és a menedzsment témájában juthatnak hasznos ismeretekhez. Első körben összesen hat vállalkozás kap lehetőséget: a Position Collec­tive, a Viaplant, a Multifelt Factory, a Sixay Furniture, a Komonka Textile Design és a Yoza márka kap mentorálást, szakmai támogatást.

Giovanni Ottonello, az IED művészeti vezetője lapunknak nyilatkozva elmondta, hogy ez az első hosszabb távú együttműködés, amely januárig tart.

– Ez egy rendszer. Először csak egy ötlet vagy egy termék van, és mi abban segítünk, hogy innen a résztvevők eljussanak oda, hogy megfelelően kommunikáljanak, üzleti terveket állítsanak össze – összegzett a szakértő. Az IED-del kapcsolatban kiemelte, hogy a szervezet 1966-ban jött létre, jelenleg Spanyolországban és Brazíliában folytatnak oktatási tevékenységet.

Az ügynökség egy korábbi rendezvénye
Fotó: HFC

Jacopo Bargellini, az IED straté­giai konzulense szerint a fiatal formatervezőknek nagyszerű ötleteik vannak, nagyon kreatívak, ám a menedzsment területén sokszor nem teljesítenek megfelelően.

– Már holnap belevetjük magunkat a munkába – közölte az oktató, aki kifejtette: hatheti képzés vár a kiválasztott márkák vezetői­re, hetente háromszor. A szakember fontosnak nevezte, hogy legyenek reá­lis célkitűzések. Nem kell a csúcson kezdeni: példaként az IKEA áruházláncot említette, amely az átlagembereknek kínál termékeket, mégis sikeres. Mindkét szakember kiemelt célnak nevezte, hogy a magyar dizájnereknek segítsenek kialakítani egy egyértelműen beazonosítható saját identitást, amelyben vannak magyar sajátosságok, és ezt érvényesíteni tudják a globális piacon is.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.