Komornyik okostelefonon

Aki ódzkodik a házimunkától, már egy sor szolgáltatást vehet igénybe telefonos applikációk segítségével. Takarítani, főzni, sőt immár mosni és vasalni sem kell otthon, hiszen a startupok újszerű üzleti megoldásai összehozzák a keresletet a kínálattal. Hyppolit és Jee­ves mai utódai nem bentlakók: házhoz jönnek.

2019. 11. 07. 13:34
Yuritzy Quinones, 29, does laundry with her son, True Garcia, 8, in Los Angeles
Aki nem akar otthon a szennyessel bajlódni, annak hamarosan házhoz viszik a tiszta ruhát Fotó: Lucy Nicholson Forrás: Reuters
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Úr és szolga különös, dupla fenekű viszonya örök forrása a humornak az ókori szerzőktől napjainkig. Hyppolit, a lakáj vagy P. G. Woodhouse Jeeves nevű komornyikjának alakja ­mindmáig népszerű nyomtatásban, színpadon vagy filmen. Az inasok, vagyis az úriemberek szolgálatában álló úriemberek, ha kell, reggelit-vacsorát készítenek, italt kevernek, de megtisztítják az ezüstneműt vagy rendbe hozzák az öltönyt is. Mindezt úgy, hogy egy lakásban élnek a gazdáikkal, és nemcsak a ház körüli munkában segítenek, de olykor jó, máskor kevésbé jó tanácsokat is adnak.

A mai háztartásokban és az alkalmazotti fizetésekből nemigen telik effajta segítő igénybevételére, holott olykor nagy szükség lenne rá. A ház körüli munkáktól ódzkodó, gyakran egyedülálló embereket – valaha agglegénynek nevezték őket, de valójában nincs értelme különbséget tenni kor vagy nem szerint – immár utoléri a technológia. Aki megéhezik, online rendelhet akár többfogásos ebédet, vacsorát. Hozzá bort, röviditalt, jégkockát minden mennyiségben. A buli után pedig eltakarítja a csatateret a magyar takarítóközvetítő start­up, a lapunkban is bemutatott Rendi.hu küldöttje.

Aki nem akar otthon a szennyessel bajlódni, annak hamarosan házhoz viszik a tiszta ruhát
Fotó: Reuters

Egyetlen híja van még az összkomfortnak: a szennyes ruhák elrendezése. Persze, aki nem szeret bíbelődni effélével, ma is elviheti ruhatisztító szalonba, a nagy üzletközpontokban általában működik ilyen, de ez tervezést, szervezést, pakolást, cipelést jelent. Hamarosan azonban Magyarországon is elérhető lesz a háztól házig szállítással párosított mosatás. A Mr Jeff fantázianevű szolgáltatás – utalás az úriember szolgálatában álló úriemberre – kényelmes és gyors ruhatisztítási lehetőséget kínál. Az Android és iOS eszközökön elérhető appliká­ción vagy weboldalon keresztül történő megrendelés után a futár a megadott címen és időpontban felveszi a mosnivalót, majd egy szintén egyeztetett időpontban visszaviszi a tiszta és kivasalt ruhákat. A szolgáltatás a fiatal, városi megrendelőket célozza, akik folyamatosan használják digitális eszközeiket, könnyen hozzáférnek az alkalmazáshoz, ugyanakkor kevés szabadidejük – vagy hajlandóságuk – van. Ez az oka annak, hogy a háztól házig ruhatisztítás új piaci szegmenst nyert meg, mivel ügyfeleinek hatvan százaléka még soha nem használt más mosodai szolgáltatást korábban.

A Mr Jeff 2015-ben alapított spanyol startup vállalkozás, amelyet Valenciában három huszonéves fiatal, Eloi Gómez, Adrián Lorenzo és Rubén Muñoz indított el. A cég mára több mint 32 ázsiai, latin-amerikai, afrikai és európai országban működik. A Mr Jeff jelenleg a nemzetközi bővülés fázisában van, több mint 1780 üzlete és hatszázezer felhasználója van világszerte. Munkavállalóinak száma is növekszik, világszerte több mint ötszáz közvetlenül és három és fél ezer közvetetten foglalkoztatott alkalmazottal működik. A szolgáltatás egyszeri vagy havi előfizetéses rendszerben vehető igénybe, és kétféle fizetési mód választható: bankkártyás és készpénzes fizetés. Azok a magyar vállalkozások, amelyek franchise-partnerek lennének, már jelezhetik érdeklődésüket a cég honlapján.

Online keressünk szolgáltatót

Az egyik ismert, online piac­teret üzemeltető cég felmérést készíttetett arról, hogy ha hazánkban valakinek szolgáltatásra van szüksége, akkor hogyan keres a munkához megfelelő szakembert. Az eredmények azt mutatják, hogy a felhasználók negyven százaléka online felületen keresztül keresne, harminc százaléka az ismeretségi körén belül érdeklődne, míg 27 százaléka a népszerű közösségi csatornákon keresztül próbálkozna. A lehetséges válaszok között szerepelt még a nyomtatott újsághirdetés és a szórólap is.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.