Innovatív tehetségek is készülnek a turizmus újraindulására

Egyre inkább megkérdőjelezhetetlen a fiatalok szerepe abban, hogy a turizmus újraindulása a friss és innovatív, unikális gondolatok nagy lendületével történhet a járvány utáni időkben. A generációk közötti szinergiák lehetőségeit egyre több tehetséggondozó program kutatja, amelynek révén a diákok már a tanulmányaik idején kikerülnek a piacra. Ezzel gyorsabb lehet az iparági paradigmák fejlődése.

2020. 10. 29. 9:44
A turizmus területén is várják a nyári idénymunkára jelentkező fiatalokat Fotó: Kurucz Árpád
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Míg az előző években inkább a munkaerőhiány jelentette a problémát a turizmusban, 2020-ban a pandémia hatására megfordult az iparági foglalkoztatás trendje: a forgalomhiány miatt a nehéz helyzetben lévő budapesti piac, illetve a még helytálló vidéki bázis már nehezen tudja megtartani a szakképzett munkaerőt. A jövőbeni kilátásokat tovább nehezíti, hogy a válságban új kihívások mutatkoznak az utánpótlás integrációja előtt, márpedig nemcsak az ütemesen leépülő munkaerőhelyzetben, hanem a 2021–22-es újraindulásban is kulcsfontosságú az egyetemről kikerülő diákok és a cégek közötti folyamatos átjárhatóság.

Sokaknak itt a vége. A turizmus az egyik leginkább érintett szektor, ahol a válság a munkaerőhelyzeten érződik Fotó: Bach Máté

Több kutatás mutatja, hogy néhány éven belül a munkavállalók háromnegyede Y és Z generációs lesz, ezért az is fontos, hogy a munkaadók beépítsék a fiatalok elvárásainak megfelelő feltételeket – a tehetséges, kreatív munkavállalók az új turizmusban is az üzleti siker garanciái lehetnek. Ezt az irányt tapossa ki az az együttműködés, amelyet a 2017-ben alapított, közel ezer tagú Youth Business Group Egyesülethez tartozó Tourism Club Franchise és a Digitális Turizmus Zrt. kötött a napokban a megújuló ágazat iránt elköteleződő fiatalok támogatására.

Előtérben a tehetségek

– Az ernyőszervezettel együttműködve szeretnénk láthatóságot biztosítani azoknak az ifjú tehetségeknek, akik szakmai és gyakorlati példákon keresztül kerülnek közel a turizmus működő területeihez, már a hallgatói évek alatt. A jövőben hatékonyabb összeköttetés jön létre a szakmai szervezetekkel, szolgáltatókkal, a rátermett fiatalok aktívan megjelenhetnek az üzleti életben a manapság különösen szükséges innovatív, friss szemléletükkel – mondta lapunknak Rasztovits Dávid. A Digitális Turizmus Zrt. vezérigazgatója jelezte, a program első lépéseként gyakornoki pozíciókat biztosítanak a Tourism Club tagjainak, akik bemutatkozási lehetőséget is kapnak a cég által működtetett médiafelületeken.

Újra kell gondolni a motivációt a jövő generációi számára, ehhez a piaci szereplők is nyitottak Fotó: Kurucz Árpád

– A járvány miatt kialakult krízis kényszerítő erejével zajló paradigmaváltás olyan, eddig ismeretlen helyzetet jelent, amikor senkinek nincs biztos egyéni receptje az újraindulásra. Ezért érdemes együtt gondolkodni és keresni a szinergiát a generációk között, hogy a tervezés időszakában az iparág már élhessen az ágazati komfortzónán kívüli gondolkodásban rejlő új erővel, ami a cégeknél a fiatalok bevonásával lesz a csapatmunka része – fejtette ki a vezérigazgató.

Rekordszámú érdeklődő

– Diákszervezeteink legfőbb missziója az, hogy kitöltsék az űrt az egyetemen tanult elmélet és a való világban zajló gyakorlat között. Ehhez több száz hallgató részvételével szakmai előadásokat szervezünk, illetve ismert, gyakorló szakemberek kiscsoportos kurzusokat is tartanak. Talent programunkban a turizmus három karrierútját választhatják a fiatalok a hotelpiac, a desztinációk és a gasztronómia területén – erről Nagy Simon, a Tourism Club Franchise vezetője beszélt, aki a szakmai tehetséggondozással foglalkozó Corvinus Tourism Club alapítója is.

Utazóból diák, tanoncból szakember. Az is lehet, hogy a fiatalok fejéből pattan ki több korszakalkotó elképzelés Fotó: Magyar Nemzet

Mint mondta, a rekordszámú idei jelentkező azt bizonyítja, hogy a fiatalok a koronavírus-válság közben egyre inkább keresik a lehetőséget, hogy kitűnjenek a turizmus-vendéglátás több ezer tanulója közül, ami ígéretes adalék az elengedhetetlen ágazati revolúcióhoz.

– Meghirdettük a #mierteppenturizmus kampányt is, ahol motivációt nyújtunk ahhoz, miért érdemes ezen a területen dolgozni. Korábban olyan szakembereket ismerhettek meg közvetlenül az érdeklődők, mint a Wizz Air, a Flixbus, a Four Seasons, a Frei-kávézólánc, a Sziget vagy a szállodaszövetség képviselői – jelezte a klubvezető annak kapcsán, hogy a friss együttműködés részeként tervezett közös előadás-sorozat első állomását november 19-én rendezik meg Restart Tourism néven.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.