
Fotó: Reuters
A legtöbb nagyvároshoz hasonlóan London levegője is rendkívül szennyezett volt az elmúlt évtizedekben, de a város 2016-ban hivatalba lépett polgármestere hatékony programot hirdetett a helyzet javítására. Miután a levegőszennyezésért korunkban már túlnyomórészt a gépkocsik egy részének égésterméke tehető felelőssé, a program a szennyező járművek kiszorítására és a városi buszok környezetbarát típusokra való cserélésére koncentrált (eközben az elektromos buszok is megjelentek néhány vonalon). Az erősen szennyező járművekre magas díjat szabtak ki, ha a város belső részébe hajtottak, így többségük egy idő után kívül maradt ezen a zónán, emellett dízelautók már nem kaptak taxiengedélyt.
A The Guardian beszámolója szerint a nitrogén-dioxid szintje négy év alatt 44 százalékkal csökkent, ugyanakkor sok út mellett még mindig magas, a levegőben lévő szálló por koncentrációja pedig szinte mindenhol meghaladja a WHO által még egészségesnek tartott értéket, ezért a program folytatását tervezik. Az adott mértéknél szennyezőbb járművekre kivetett magas díj övezetét jövő év végéig kiterjesztenék a város egyik nagy forgalmú külső gyűrűjéig (ezt úgy lehet elképzelni, mint Budapesten a Hungária körgyűrűt, de távolabb a város belsejétől). 2025-ig szeretnének a WHO ajánlásának a város egész területén megfelelni.