A járvány elején kevesen gondolták, hogy egy év elteltével is kényszerű bezártságban kell tölteni idejük nagy részét, így most már tartósan az internetezés lett a fő időtöltés. A home office üzemmód pedig újabb és jobb elektronikai eszközök vásárlására ösztönözte a munkavállalókat és munkaadókat egyaránt, ráadásul a szegmensben a félvezetőhiány miatt áremelkedés alakult ki, az Apple azonban, amely eleve óriási profitmarzzsal dolgozik, könnyebb helyzetbe került. Meg is nőtt a kereslet a termékei iránt: árbevétele 54 százalékkal emelkedett az egy évvel korábbihoz képest, a legfontosabb termék, az iPhone értékesítéséből származó bevétel 65 százalékkal nőtt. Az Apple laptopja, a MacBook hetvenszázalékos növekedést ért el, az iPad esetében ugyanez csaknem nyolcvan százalék.
A társaság egy részvényre jutó eredménye 1,4 dollár lett, miközben az elemzői várakozások átlaga egy dollár körül alakult. Az árbevétel majdnem kilencvenmilliárd dollár lett, ennek az iPhone adta több mint a felét, 48 milliárdot, a Mac kilenc-, az iPad pedig csaknem nyolcmilliárdot, a különféle szolgáltatásokból, mint az iCloud vagy az App Store, 16 milliárd dollár folyt be. Az Apple által elért bruttó marzs különösen magas lett: a szokásos 38-39 helyett 42,5 százalék.

Fotó: Reuters
A cég a pénzesőből a részvényeseknek is juttat: osztalékát hét százalékkal emeli, és kilencvenmilliárd dolláros sajátrészvény-vásárlást szavazott meg az idei évre a tavalyi ötven- és a tavalyelőtti 75 milliárd után. Úgy tűnik, az Apple nem véletlenül érdemli ki a világ legnagyobb tőzsdei vállalata címet, 2250 milliárd dolláros cégértékkel.
A Facebook is hasonló nagyságrendű, 48 százalékos árbevétel-növekedésről számolt be az első negyedévben. A reklámok mennyisége 12 százalékkal nőtt, és ami különösen érdekes: átlagosan harminc százalékkal drágábban tudtak eladni egy-egy reklámhelyet. A cégek a járvány elején visszafogták reklámköltésüket, attól félve, hogy hasonló kereslet-visszaeséssel kell számolniuk, mint 2009-ben, azonban most látták, hogy szó sincs visszaesésről, az internet szerepe pedig növekedett, így többet szánnak erre a reklámozási formára.