Megugrott a Facebook és az Apple eredménye az első negyedévben

Különösen jó első negyedévről számolt be a két óriás techcég, az Apple és a Facebook. Az egy éve otthonülő lakosság rengeteg Apple-terméket vett, a Facebookon reklámozó cégek pedig költekezni kezdtek.

Fellegi Tamás Péter
2021. 04. 29. 18:30
A customer exits after picking up Apple's new 5G iPhone 12 that went on sale at an Apple Store in Brooklyn, New York
Az 5G kompatibilis telefonok minden eddiginél több felhasználót késztettek cserére Fotó: Brendan McDermid Forrás: Reuters
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A járvány elején kevesen gondolták, hogy egy év elteltével is kényszerű bezártságban kell tölteni idejük nagy részét, így most már tartósan az internetezés lett a fő időtöltés. A home office üzemmód pedig újabb és jobb elektronikai eszközök vásárlására ösztönözte a munkavállalókat és munkaadókat egyaránt, ráadásul a szegmensben a félvezetőhiány miatt áremelkedés alakult ki, az Apple azonban, amely eleve óriási profitmarzzsal dolgozik, könnyebb helyzetbe került. Meg is nőtt a kereslet a termékei iránt: árbevétele 54 százalékkal emelkedett az egy évvel korábbihoz képest, a legfontosabb termék, az iPhone értékesítéséből származó bevétel 65 százalékkal nőtt. Az Apple laptopja, a MacBook hetvenszázalékos növekedést ért el, az iPad esetében ugyanez csaknem nyolcvan százalék.

A társaság egy részvényre jutó eredménye 1,4 dollár lett, miközben az elemzői várakozások átlaga egy dollár körül alakult. Az árbevétel majdnem kilencvenmilliárd dollár lett, ennek az iPhone adta több mint a felét, 48 milliárdot, a Mac kilenc-, az iPad pedig csaknem nyolcmilliárdot, a különféle szolgáltatásokból, mint az iCloud vagy az App Store, 16 milliárd dollár folyt be. Az Apple által elért bruttó marzs különösen magas lett: a szokásos 38-39 helyett 42,5 százalék.

Az 5G-kompatibilis telefonok sok felhasználót késztettek cserére
Fotó: Reuters

A cég a pénzesőből a részvényeseknek is juttat: osztalékát hét százalékkal emeli, és kilencvenmilliárd dolláros sajátrészvény-vásárlást szavazott meg az idei évre a tavalyi ötven- és a tavalyelőtti 75 milliárd után. Úgy tűnik, az Apple nem véletlenül érdemli ki a világ legnagyobb tőzsdei vállalata címet, 2250 milliárd dolláros cégértékkel.

A Facebook is hasonló nagyságrendű, 48 százalékos árbevétel-növekedésről számolt be az első negyedévben. A reklámok mennyisége 12 százalékkal nőtt, és ami különösen érdekes: átlagosan harminc százalékkal drágábban tudtak eladni egy-egy reklámhelyet. A cégek a járvány elején visszafogták reklámköltésüket, attól félve, hogy hasonló kereslet-visszaeséssel kell számolniuk, mint 2009-ben, azonban most látták, hogy szó sincs visszaesésről, az internet szerepe pedig növekedett, így többet szánnak erre a reklámozási formára.

A Facebook 1,8–1,9 milliárd naponta aktív és 2,85 milliárd havi szinten aktív felhasználóval rendelkezik azt követően is, hogy az úgynevezett kamuprofilokat törölték, gátat vetve az álhírterjesztésnek. Előbbi adat a 12 év fölötti emberiség majd egyharmada, utóbbi a fele, bár ez valamivel kevesebb a valóságban, ha figyelembe vesszük, hogy nagyon sok cég, vállalkozás is fenntart Facebook-profilt. Az egy felhasználóra jutó árbevétel kilenc dollár fölé emelkedett az egy évvel ezelőtti hétdolláros értékről, igaz, a tavalyi negyedik negyedévben ennél is magasabb volt, ez azonban a karácsonyi szezon miatt minden évben így van.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.