Megugrott az online vásárlás a járvány miatt, tarolt az Amazon

Az átmenetileg megváltozott életmódból szinte mindegyik nagy technológiai, internetes cég profitált.

Fellegi Tamás Péter
2021. 04. 30. 17:58
Védõmaszkot viselõ férfi az Amazon.com elektronikus kereskedelemmel foglalkozó amerikai cég New York-i irodaházában 2020. május 27-én. Fotó: Justin Lane Forrás: MTI/EPA/
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Közzétette idei első negyedéves jelentését az Amazon is, és hasonlóan néhány szektortárshoz, mint az Apple vagy a Facebook, a korábban elsősorban internetes kereskedéssel foglalkozó óriáscég is igen jó eredményt ért el. Az árbevétel a tavalyi év hasonló időszakához képest 44 százalékkal nőtt, elérve a 108,5 milliárd dollárt, és a második negyedévre is legalább ekkora bevételt várnak.

Az internetes értékesítés mellett a többi szegmens is nagyot növekedett, köztük a felhőalapú üzletág és a fogyasztói szolgáltatások.

Az egy részvényre jutó eredmény közel 16 dollár lett, míg az elemzői konszenzus tíz alatti értéket mutatott, így nagy meglepetés lett a profit növekedése. Erre szükség is van, hisz a részvény árazása sok éve inkább a cég nagy árbevételéhez, mint az ahhoz képest eddig viszonylag kisebb profithoz igazodott (míg például az Apple több mint negyvenszázalékos bruttó marzzsal dolgozik, az Amazonnál az online értékesítésben igen szűk a profitmarzs). A részvény ezért a P/E, vagyis a részvényár és az egy részvényre jutó nyereség hányadosa alapján igen drága volt.

Védőmaszkot viselő férfi az Amazon New York-i irodaházában
Fotó: MTI/EPA/Justin Lane

Ha a jelenlegi 16 dollárt az egyszerűség kedvéért néggyel szorozva 64 dollárnak tekintjük az egy részvényre jutó éves eredményt, akkor a jelenlegi 3550 dolláros árfolyammal 55-ös P/E értéket kapunk, ami a korábbi száz fölöttihez képest lényeges csökkenés, ugyanakkor még mindig jóval magasabb, mint a hasonló cégek húsz-harminc körüli értékei. A befektetők tehát további jelentős növekedést áraztak be, aminek realitást adhat, hogy a felhőalapú üzletág még mindig erősen növekszik a többi nagy technológiai cégnél is. Ugyanakkor az Amazon Prime néven immár önálló streaming szolgáltatást (olyan adatátviteli megoldás, amelynél például egy filmet vagy zenét anélkül is elkezdhet valaki lejátszani, hogy teljesen letöltené azt) is nyújt a Netflix mintájára, és ebben különösen nagy növekedés mutatkozott az elmúlt időszakban. A Prime a cég szerint jelenleg 200 millió előfizetővel rendelkezik, miközben 2020 elején ez a szám még csak 150 millió volt.

Összességében az Amazon részvénye még mindig drágábbnak tűnik, mint a szektorban tevékenykedő társaié, azonban a cég most válik egy több üzletágra épülő, összességében jóval nagyobb profitrátával dolgozó konglomerátummá. Így van rá esély, hogy a dinamikus profitnövekedés a járvány után is fennmaradhat, és visszaigazolhatja a részvényárfolyamot.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.