Véget vetnének a repülős nyaralásoknak a Zöldek

Nagy feltűnést keltett – nem csak Németországban – a Zöldek kancellárjelöltje azzal a javaslatával, hogy az ezerötszáz kilométeresnél rövidebb repülőutakat korlátozni kell. A Lufthansa jelenlegi járatai közül minden negyediket érintene egy ilyen szabályozás. A CDU szerint ez véget vetne az átlagkeresetűek mediterrán nyaralásainak.

2021. 05. 21. 8:00
A plane of German flagship carrier Lufthansa takes off from Frankfurt's airport
A plane of German flagship carrier Lufthansa takes off from Frankfurt's airport, December 1, 2014. Lufthansa cancelled 1,350 flights, or 48 percent of scheduled services, for Monday and Tuesday as its pilots prepared to go on strike, their ninth walkout this year. The cancelled short-, medium- and long-haul flights will affect 150,000 passengers and wipe another single-digit million euro sum off the airline's earnings, according to analyst estimates. REUTERS/Kai Pfaffenbach (GERMANY - Tags: TRANSPORT BUSINESS EMPLOYMENT CIVIL UNREST TPX IMAGES OF THE DAY) - RTR4G8LD Fotó: © Kai Pfaffenbach / Reuters
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

– A hatékonyabb klímavédelem érdekében a jövőben kevésbé kell ösztönözni a légi utazásokat – nyilatkozta a németországi Zöldek kancellárjelöltje, akinek a szavait a Focus.de idézte. Annalena Baerbock szerint

meg kell szüntetni a rövid távú járatokat és az olcsó repülőjegyeket.

A Zöldek szerint a repülés káros az éghajlatra. Többek között azért is, mert az olcsó rövid távú belföldi járatok versenyeznek a környezetet kevésbé terhelő, ám olykor drágább vasutakkal. A zöld választási program tervezete kimondja, hogy a rövid távú járatokat kiszorítják 2030-ig, méghozzá a vasúti hálózat tömeges kiterjesztésével.

A Lufthansa minden negyedik járatát érintené az ezerötszáz kilométeres korlátozás Fotó: Reuters/Kai Pfaffenbach

Annalena Baerbock, a zöld kancellárjelölt egy interjúban hangsúlyozta:

– Nem igazságos, hogy az adófizetők pénzét a kerozin árának a támogatására fordítjuk, míg a távolsági vonat drága, különösen csúcsidőben.

Az a cél, hogy ha egy család vonattal utazik, kevesebbet kelljen fizetnie, mintha repülővel mennének. Távlatilag pedig meg kell szüntetni a rövid távú járatokat. Az, hogy mi számít rövid távú járatnak, egyértelműen meghatározza az EU utasjogi rendelete: legfeljebb ezerötszáz kilométer lehet. Ez pedig nemcsak az összes belföldi német járatot érintené, hanem a szomszédos országokba tartókat is.

A Lufthansánál ma minden negyedik járat a rövid távú járatok kategóriájába tartozik.

A Zöldek kancellárjelöltjének a kezdeményezése után a CDU gazdasági tanácsa közleményt adott ki, amelyet az Aero.de hírportál idézett. A jobboldali párt veszélyt lát abban, hogy sokan így már nem engedhetnék meg maguknak a nyaralást, például Mallorcán.

– Ha mindaz megvalósulna, amit Baerbock javasol, akkor a repülés szinte megfizethetetlen lenne az átlagos jövedelműeknek, ugyanakkor Németországban több ezer munkahely kerülne veszélybe.

Az emberek ugyanis az államhatár túloldalán lévő nemzetközi repülőtereket részesítenék előnyben, ha a németországi árak megemelkednek – nyilatkozta Wolfgang Steiger, a CDU gazdasági tanácsának a főtitkára.

Megszólaltak az érintett légitársaságok is. A Lufthansa leányvállalata, az Eurowings kijelentette, hogy ragaszkodik a rövid távú járatokhoz. Az RTL/ntv-nek adott interjúban Jens Bischof ügyvezető igazgató azt mondta, hogy a német belföldi légi forgalom részarányára az összes szén-dioxid-kibocsátásban mindössze 0,3 százalékos. Jens Bischof szerint a Zöldek kancellárjelöltje továbbra is repülhet az Eurowingsszel. – Természetesen

Annalena Baerbockot ezután is örömmel üdvözöljük a fedélzeten.

És biztos vagyok benne, ahogy korábban repült, a jövőben is utazik majd a Németországon belüli útvonalak egyikén – mondta az Eurowings ügyvezetője.

 

Vasutasként boldogulnak az elbocsátott pilóták, stewardessek

Pilótából mozdonyvezető, légiutas-kísérőből kalauz? Bármilyen nehéz elhinni, mégis igaz. A Deutsche Bahn (DB) szóvivője azt közölte az Aero.de hírportállal, hogy a légi közlekedési ágazattól múlt év vége óta mintegy ezerötszáz álláskeresést kaptak. Körülbelül kétszáznyolcvan állásajánlat el is készült, köztük 55 volt pilótának és 107 volt légiutas-kísérőnek. A koronavírus-válság miatt számos légitársaság több ezer alkalmazottat bocsátott el, közülük sokan olyan képzettséggel rendelkeznek, ami alkalmassá teszi őket a vasúti közlekedésben való részvételre. Az átképzetteket a vonatokon, illetve a járművek karbantartásában alkalmazzák. Közülük van, aki mozdonyvezetőként, más diszpécserként vagy kocsimesterként dolgozik tovább.

Martin Seiler, a DB emberi erőforrásokért felelős igazgatója az újságnak elmondta: „Örülünk, hogy a válság idején szakmai fejlődést és biztonságos munkahelyet kínálhatunk új kollégáinknak. A Deutsche Bahn szerint a Germanwingsszel már 2020 májusában megkezdődött az együttműködés, nem sokkal később ugyancsak a Sunexpress társasággal. Önmagában ez csaknem hetven korábbi légiutas-kísérő felvételét eredményezte. Az érdekelt feleket illetően együttműködünk a Fraport repülőtér üzemeltetőjével is.”

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.