– A hatékonyabb klímavédelem érdekében a jövőben kevésbé kell ösztönözni a légi utazásokat – nyilatkozta a németországi Zöldek kancellárjelöltje, akinek a szavait a Focus.de idézte. Annalena Baerbock szerint
meg kell szüntetni a rövid távú járatokat és az olcsó repülőjegyeket.
A Zöldek szerint a repülés káros az éghajlatra. Többek között azért is, mert az olcsó rövid távú belföldi járatok versenyeznek a környezetet kevésbé terhelő, ám olykor drágább vasutakkal. A zöld választási program tervezete kimondja, hogy a rövid távú járatokat kiszorítják 2030-ig, méghozzá a vasúti hálózat tömeges kiterjesztésével.

Annalena Baerbock, a zöld kancellárjelölt egy interjúban hangsúlyozta:
– Nem igazságos, hogy az adófizetők pénzét a kerozin árának a támogatására fordítjuk, míg a távolsági vonat drága, különösen csúcsidőben.
Az a cél, hogy ha egy család vonattal utazik, kevesebbet kelljen fizetnie, mintha repülővel mennének. Távlatilag pedig meg kell szüntetni a rövid távú járatokat. Az, hogy mi számít rövid távú járatnak, egyértelműen meghatározza az EU utasjogi rendelete: legfeljebb ezerötszáz kilométer lehet. Ez pedig nemcsak az összes belföldi német járatot érintené, hanem a szomszédos országokba tartókat is.
A Lufthansánál ma minden negyedik járat a rövid távú járatok kategóriájába tartozik.
A Zöldek kancellárjelöltjének a kezdeményezése után a CDU gazdasági tanácsa közleményt adott ki, amelyet az Aero.de hírportál idézett. A jobboldali párt veszélyt lát abban, hogy sokan így már nem engedhetnék meg maguknak a nyaralást, például Mallorcán.
– Ha mindaz megvalósulna, amit Baerbock javasol, akkor a repülés szinte megfizethetetlen lenne az átlagos jövedelműeknek, ugyanakkor Németországban több ezer munkahely kerülne veszélybe.
Az emberek ugyanis az államhatár túloldalán lévő nemzetközi repülőtereket részesítenék előnyben, ha a németországi árak megemelkednek – nyilatkozta Wolfgang Steiger, a CDU gazdasági tanácsának a főtitkára.
Megszólaltak az érintett légitársaságok is. A Lufthansa leányvállalata, az Eurowings kijelentette, hogy ragaszkodik a rövid távú járatokhoz. Az RTL/ntv-nek adott interjúban Jens Bischof ügyvezető igazgató azt mondta, hogy a német belföldi légi forgalom részarányára az összes szén-dioxid-kibocsátásban mindössze 0,3 százalékos. Jens Bischof szerint a Zöldek kancellárjelöltje továbbra is repülhet az Eurowingsszel. – Természetesen
Annalena Baerbockot ezután is örömmel üdvözöljük a fedélzeten.
És biztos vagyok benne, ahogy korábban repült, a jövőben is utazik majd a Németországon belüli útvonalak egyikén – mondta az Eurowings ügyvezetője.