A pályázati dokumentációban az olvasható, hogy a közbeszerzést eredménytelennek minősítették, de „valószínűsíthetően” megismétlik majd. Az okokról a tömegközlekedési vállalat azt írta a Népszava megkeresésére, hogy az érdeklődő cégek részéről számos kérdés és észrevétel érkezett a társaság felé, ebből kifolyólag szükségessé vált a kiírás újbóli áttekintése. Erre viszont az ajánlattételi határidő közelsége miatt már nem volt lehetőség, ezért inkább visszavonulót fújtak.
Húsz busz árát pazarolták el eddig Karácsonyék a BKV reklámtenderén
Tovább tart a fejetlenség a BKV reklámtendere kapcsán: a két év halogatás után szeptember elején kiírt eljárás mindössze alig egy hónapot ért meg, október közepén már vissza is vonták – írja a Vg.hu.
A döntés változatlanul fenntartja a 2019 novemberében létrejött, Budapest és a BKV költségvetése szempontjából kifejezetten hátrányos állapotot.
Az akkor frissen főpolgármesterré választott Karácsony Gergely első intézkedéseinek egyikeként megtorpedózta a már csak aláírásra váró reklámtendert. A még a Tarlós-érában – hosszas huzavona után – lebonyolított közbeszerzésre a francia hátterű multi, a JCDecaux Hungary Zrt. (JCD) érvényes ajánlatot nyújtott be és havi 142 millió, évi több mint 1,7 milliárd forintot fizetett volna a járműágazathoz, illetve a tömegközlekedési infrastruktúrához tartozó reklámfelületek négy plusz opcionálisan további négy évre szóló hasznosítási jogáért – derül ki a cikkből.
Csakhogy erre a pénzre máig nem ismert indokból a közgyűlés a főpolgármester indítványára nemet mondott, a megállapodás megszületését pedig egy határozattal ellehetetlenítette.
Ezzel érvényben maradt az az évtizedes modell, hogy a budapesti tömegközlekedés reklámfelületeit a Peron Reklám Kft. és a Promix Zrt. hasznosítja, amelyért havonta összesen 63,7, évente tehát körülbelül 765 millió forintot szed be a főváros a két cégtől. Ez körülbelül két és félszer kevesebb annál, mint amit a JCD ajánlott.
Karácsony Gergely ugyan azonnal megígérte, hogy új közbeszerzést folytatnak le a tárgyban, amely eredményeképp jóval magasabb összeghez jut majd hozzá Budapest, mindez azonban máig nem valósult meg.
Sőt, az immáron szinte napra pontosan két éve tartó helyzet súlyos veszteségeket termel: a BKV naponta nagyjából 2,6 millió, havonta mintegy 80 millió, évente csaknem egy milliárd forintot bukik – írja az oldal.
Tehát ebben az ügyben 2019 novemberétől 2021 októberéig majdnem kétmilliárd forintot égetett el a városvezetés, miközben a Covid-járvány nyomán bezuhant utasforgalom enyhítésére a tömegközlekedésnek minden forintra szüksége lenne. Nem beszélve arról, hogy a folyamatosan járműproblémákkal küszködő BKV-nak ebből az összegből hozzávetőlegesen húsz, teljesen új buszt is lehetett volna vásárolni.
Az eredeti cikk ITT érhető el.
Borítókép: MTI/Szigetváry Zsolt
A téma legfrissebb hírei
Tovább az összes cikkhezEnnyi volt, emelni kell a közös költséget, ha nem akarunk nagyon nagy bajba kerülni
Nincs más választás.
A kormány meghozta a döntést az üzemanyagárakról + videó
Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter ismertette a részleteket.
Nagyon jó oka van rá a magyarnak, ha nem ad borravalót
Elmondjuk azt is, mi az az ok.
Egyetlen embernek sikerült hatalmas kárt okoznia a MÁV-nak
Egyre többen csinálják, egyelőre nem látni a kiutat.
Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!
- Iratkozzon fel hírlevelünkre
- Csatlakozzon hozzánk Facebookon és Twitteren
- Kövesse csatornáinkat Instagrammon, Videán, YouTube-on és RSS-en
Történelmi jelentőségű találkozó, nagy magyar siker: két évtized után Budapestre jön a kínai elnök
Az utolsó órában vagyunk: a franciák már Ukrajnában vannak
Áll a bál a Bajnokok Ligájában! Kinyírta a bíró a PSG-t?
Ez várhat Szoboszlaira a Liverpoolban
Most jött: robbanás történt, többen meghaltak
Átfogó támadásba kezdett Oroszország
Alufóliasisakos Magyar Péter: a röhögéstől fetreng az internet
Drámai változás jöhet Liverpoolban: ez várhat Szoboszlaira az új edző érkezése után
Ez vár Szoboszlai Dominikre az új Liverpoolban az edzőjelölt jó ismerője szerint
Az eddigi legnagyobb üzemanyagár-csökkenés jön péntektől
Alu paratha, a burgonyával töltött boldogságlepény -receptvideó ( hirdetés)
Fővárosi számlagyárügy: itt van minden, amit a Lánchíd túlárazásáról tudni érdemes
Címoldalról ajánljuk
Tovább az összes cikkhezEnnyi volt, emelni kell a közös költséget, ha nem akarunk nagyon nagy bajba kerülni
Nincs más választás.
A kormány meghozta a döntést az üzemanyagárakról + videó
Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter ismertette a részleteket.
Nagyon jó oka van rá a magyarnak, ha nem ad borravalót
Elmondjuk azt is, mi az az ok.
Egyetlen embernek sikerült hatalmas kárt okoznia a MÁV-nak
Egyre többen csinálják, egyelőre nem látni a kiutat.