Megvan a kétszázadik védjegyes magyar termék

Karácsony előtt is a magyar eredetű termékek vásárlására ösztönzik a családokat, amivel erősíthetik a hazai termelők, gyártók piaci helyzetét.

Magyar Nemzet
2021. 12. 15. 16:22
20210914 Lengyeltóti Megkezdődött a diószüret száz hektáron Lengyeltótiban. Kézzel és géppel egyaránt szedik az őszi termést, amelyből idén feleannyi lett a tavaszi fagyok miatt. A tóti diót nem csak a hazai piacon értékesítik, hanem Olaszországba és Németországba utazik héjasan. Fotó: Lang Róbert lr Somogyi Hírlap Fotó: Lang Róbert
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Magyar Termék védjegyeket használó vállalkozások száma elérte a kétszázat, a védjegyes termékeké pedig megközelítette az ötezret. A hazai termékek népszerűsítésére ez évben 35 áruházlánci akció jött létre – közölte szerdán a Magyar Termék Nonprofit Kft. 

Felidézték, hogy az idén első alkalommal, augusztusban rendezték meg a Hazai Termékek hónapját, amelynek kampánya a védjegyhasználók és a kereskedők bevonásával jelenleg is tart. Ezzel azt a célt szolgálják, hogy 

az ünnepi bevásárlások során is túlsúlyba kerüljenek a hazai termékek a vásárlók kosarában, 

ami többszörös támogatással ér fel a magyar termelőknek, gyártóknak. 

A közismert nosztalgikus termék lett a kétszázadik eredetigazolt árucikk. Fotó: A gyártó Facebook-oldala

A szervezet  közölte: a kétszázadik védjegyhasználó az Unió Coop Zrt. lett. 

A tradicionális élelmiszergyártó vállalat lényeges állomásnak tartja, hogy a közismert Nógrádi ropi nevű termék is viselheti a magyarországi eredetet jelző emblémát.

Tóth László, a részvénytársaság vezérigazgatója azt mondta, hogy ugyan nem ők voltak azok, akik a hetvenes évek elején kitalálták az azóta is töretlen népszerűségnek örvendő sós terméket, de amikor 2013-ban hozzájuk került a gyártó és forgalmazó cég, lelkesen felkarolták a jellegzetes árucikket. 

A jelenlegi gyártási volument a vezető úgy érzékeltette, hogy 

az éves lisztfelhasználásuk 1100 tonna. Ha az ebből előállított ropogtatnivalókat mind 45-50 grammos kiszerelésbe csomagolnák, akkor ez több mint húszmillió zacskót jelentene 

– jelezte. 

Itthon marad a bevétel. A tudatos fogyasztás segíti a hazai gazdaság erősödését, hiszen a védjegyes magyar termékeket gyártó vállalkozások a nyereségüket belföldön költik el hazai szolgáltatásokra és az adóikat is itthon fizetik be a költségvetésbe. A munkavállalóik pedig szintén a magyar gazdaság szereplőinél költik el fizetésüket – fogalmaznak a védjegyes termékeket gyűjtő internetes oldalon. Kiemelik, hogy a hazai termék vásárlásával a hazai gazdaságot, ezáltal Magyarországot erősítik a fogyasztók. 

Borítókép: Kézi és gépi diószüret Lengyeltótiban. A termelőjét támogatja a szélesebb értékesítési lehetőség is. Fotó: Somogyi Hírlap/Lang Róbert

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.