A Magyar Termék védjegyeket használó vállalkozások száma elérte a kétszázat, a védjegyes termékeké pedig megközelítette az ötezret. A hazai termékek népszerűsítésére ez évben 35 áruházlánci akció jött létre – közölte szerdán a Magyar Termék Nonprofit Kft.
Felidézték, hogy az idén első alkalommal, augusztusban rendezték meg a Hazai Termékek hónapját, amelynek kampánya a védjegyhasználók és a kereskedők bevonásával jelenleg is tart. Ezzel azt a célt szolgálják, hogy
az ünnepi bevásárlások során is túlsúlyba kerüljenek a hazai termékek a vásárlók kosarában,
ami többszörös támogatással ér fel a magyar termelőknek, gyártóknak.
A szervezet közölte: a kétszázadik védjegyhasználó az Unió Coop Zrt. lett.
A tradicionális élelmiszergyártó vállalat lényeges állomásnak tartja, hogy a közismert Nógrádi ropi nevű termék is viselheti a magyarországi eredetet jelző emblémát.
Tóth László, a részvénytársaság vezérigazgatója azt mondta, hogy ugyan nem ők voltak azok, akik a hetvenes évek elején kitalálták az azóta is töretlen népszerűségnek örvendő sós terméket, de amikor 2013-ban hozzájuk került a gyártó és forgalmazó cég, lelkesen felkarolták a jellegzetes árucikket.
A jelenlegi gyártási volument a vezető úgy érzékeltette, hogy
az éves lisztfelhasználásuk 1100 tonna. Ha az ebből előállított ropogtatnivalókat mind 45-50 grammos kiszerelésbe csomagolnák, akkor ez több mint húszmillió zacskót jelentene
– jelezte.
Itthon marad a bevétel. A tudatos fogyasztás segíti a hazai gazdaság erősödését, hiszen a védjegyes magyar termékeket gyártó vállalkozások a nyereségüket belföldön költik el hazai szolgáltatásokra és az adóikat is itthon fizetik be a költségvetésbe. A munkavállalóik pedig szintén a magyar gazdaság szereplőinél költik el fizetésüket – fogalmaznak a védjegyes termékeket gyűjtő internetes oldalon. Kiemelik, hogy a hazai termék vásárlásával a hazai gazdaságot, ezáltal Magyarországot erősítik a fogyasztók.
Borítókép: Kézi és gépi diószüret Lengyeltótiban. A termelőjét támogatja a szélesebb értékesítési lehetőség is. Fotó: Somogyi Hírlap/Lang Róbert