Kiemelkedően szerepeltek a magyar dizájnmárkák a Maison & Objet dizájnvásáron, amelyet március végén tartottak Párizsban. A Magyar Divat- & Designügynökség (MDDÜ) egységes Budapest Select ernyőmárkája alatt szereplő öt magyar tervező termékei iránt élénk volt a nemzetközi érdeklődés – közölte az MDDÜ lapunkkal.
A Maison & Objet dizájnvásárt Európa egyik legmeghatározóbb dizájneseményeként tartják számon. Az idei szakkiállításon, amelyen csaknem kétezer brand sorakozott fel, és amelyre csaknem száznegyven országból több mint ötvenezer látogató érkezett, öt magyar formatervező mutatkozott be: Boldizar Senteski, Concrazy, Error n’ More, Meander Kerámiamanufaktúra és Oleant. A többek között belsőépítészek, galéria- és szállodatulajdonosok, valamint viszonteladókból álló szakmai közönség főleg európai országokból érkezett a dizájnvásárra, de sokan Japánból, Kanadából, Indiából vagy akár Izraelből is elutaztak Párizsba – jelezték a szervezők.
Az idei első Maison & Objet dizájnvásáron a helyszíni eladásokkal szintet léptek a hazai tervezők, akiknek az egységes ernyőmárka alatti koordinált részvétele újabb értékesítési csatornákat nyitott meg számukra a nemzetközi piacon
– közölte Bata-Jakab Zsófia. A Magyar Divat- & Designügynökség vezérigazgatója hangsúlyozta: a Budapest Select márka fő célja, hogy a tehetséges magyar tervezők egyéni márkajegyeiket megtartva, de egységes kommunikációval nagyobb figyelemben részesüljenek a nemzetközi megjelenéseknél.
Az MDDÜ a Magyar–Francia Kereskedelmi és Iparkamarával együttműködésben több mint száz potenciális szakmai partnerrel vette fel a kapcsolatot, köztük számos magas kategóriájú étteremmel, szállodával, belsőépítészeti irodával, galériával, viszonteladóval és közintézménnyel.
A kapcsolatfelvételnek köszönhetően Boldizar Senteski személyesen egyeztethetett az egyik párizsi opera képviselőjével egy installáció felállítását érintő lehetséges együttműködésről, míg a termékeit – egy egyedi asztalt és egy tükröt – a Maison & Objet után a párizsi Boon Galériában azonnal kiállították.
Két magyar tervezőnek már a vásár helyszínén is sikerült konkrét üzletet nyélbe ütnie: a Meander Kerámiamanufaktúra szobrokat, míg az Error n’ More tányérokat értékesített. Utóbbi márkánál egy neves francia, Michelin-csillagos séftől is érkezett felkérés, de mások is komolyan érdeklődtek a formatervezők munkái iránt. Szintén nagyon jó fogadtatásban részesültek a Concrazy- és Oleant-termékek is, amelyek főként hotel- és szállodaláncok belsőépítészeinek a kíváncsiságát ébresztették fel.
A Budapest Select standját többek közt a Galeries Lafayette francia luxusáruház beszerzési képviselője, az Accor Hotel Group megbízott lakberendezője és a Dubai Downtown Design munkatársai is meglátogatták. A média figyelmét sem kerülte el a magyar stand, olyan híres francia és nemzetközi médiumok képviselői látogattak el a helyszínre, mint a Le Monde, a Marie Claire France, az Intramuros dizájnmagazin vagy a Home Fashion News France.
A magyar stand koncepciója is sok érdeklődőt vonzott: a márciusi Maison & Objet inspirációja a New Luxury témája volt, amelyhez A csend az új luxus című tematikával csatlakozott a Budapest Select. A standkoncepció a járvány idején a természetbe való visszatalálásra alapult. Különlegessége az volt, hogy a látogatók minden érzékszervére igyekezett hatni: halk zene, egyedi illatok és zöldnövények jelezték a letisztult légkört és a tárgyak háborítatlan felfedezését – tájékoztatott az eseményről az MDDÜ.
Az MDDÜ immáron több éve biztosít bemutatkozási lehetőséget a magyar formatervezőknek a nemzetközi dizájnszcéna előtt. 2020-ban tizenegy, míg 2021-ben tíz magyar tervező vett részt Európa egyik legnívósabb lakberendezési szakkiállításán a Budapest Select márkán keresztül – összegezték.
Borítókép: Boldizar Senteski termékeit a Maison & Objet után a párizsi Boon Galériában azonnal kiállították (Fotó: MDDÜ)