A 2020-tól érvényben lévő és folyamatosan további szigorítások előtt álló EU-s emissziós kvóta bevezetése óta meghatározó átalakulások kezdődtek el az autógyártásban, amelyek hosszú távon hatnak. Egyrészt a szén-dioxid-kvóta teljesítése érdekében technológiaváltásra kényszerült az autóipar: hatalmas összegeket kezdtek befektetni az elektromos autók fejlesztésébe. Másrészt – ezzel párhuzamosan – a költségeik csökkentését tűzték ki célul, aminek érdekében regionális központokat kezdtek kialakítani olyan kisebb piacokon, amilyen például a magyar is. Ezekben az országokban átadják az általuk gyártott autók forgalmazásának jogát egy-egy nagyobb, az adott régiót ellátó magánimportőrnek, amely általában több autómárkát is forgalmaz – mutat rá Kiss Norbert a Magyar Lízingszövetség közleményében. Majd rögtön fel is hívja a figyelmet, hogy
a lízingcégek, így a lízingszövetség tagjai számára ez óriási üzleti lehetőséget rejt, akár hazai, akár nemzetközi hátterű szereplőről van szó. A gyártókkal és a megbízott, regionális importőrökkel kialakított stratégiai együttműködések során ugyanis a pénzügyi szolgáltatók faktor-, és lízingfinanszírozási megoldásokon keresztül látják el azok teljes, régiós és hazai, nagykereskedői, illetve kiskereskedői hálózatát.