A videójátékkal játszók többsége ugyan ingyenes megoldásokat választ, a videójáték-piac idén mégis elérheti a százmilliárd forintot. Legalább is ezt várja a Reacty Digital elemzése. A piackutató 2023 májusában vizsgálta a videójátékok iránti kereslet alakulását, most pedig közölte a kutatás eredményeinek összefoglalóját.
Meglepő, de a 18–65 éves felnőtt magyar lakosság 59 százaléka szokott videójátékozni, ez körülbelül három és fél millió ember. Többségük egyáltalán nem költ erre a hobbijára, de a kisebb arányú költés is nagy piacot generál – foglalta össze Vass Dorottya, a Reacty Digital videójáték- és e-sport-szakértője.
(Nemcsak és kizárólag a játékvásárlására, hanem az ingyenes játékokon belüli tranzakciókra, egy-egy virtuális tárgy vásárlására vagy játékon belüli fizetőeszköz megvételére kell gondolni.)