A cégvezetők újra vállalják a repülés kockázatát

A magánrepülőgépeket üzemeltető légitársaságok az érdeklődés növekedéséről számolnak be az USA-ban. Az üzleti utazók egy része inkább választja a közvetlen járatot, akkor is, ha egy 10-18 fős gépért óránként 2,2 millió forintot kell fizetni. Az üzleti utazások idén ősszel újra fellendülhetnek a járvány okozta visszaesés után.

2021. 08. 04. 19:10
null
A kisgépek a Forma–1-es hétvégéken érik el a legnagyobb forgalmat
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A private jetek forgalma idén nyáron már a 2019 -es szint fölé emelkedett az Egyesült Államokban. Ebben fontos szerepe volt annak, hogy a pandémia idején a jómódú szabadidős utazók így tudták elkerülni a fertőződés kockázatát – tette közzé a Reuters. Most néhány charter társaság igyekszik kihasználni ezt a lendületet a vállalati utazások területén. A menetrend szerinti járatok száma egyes fontos üzleti csomópontok felé ugyanis még mindig a 2019-es szint alatt van.

Az üzleti utasok kulcsfontosságúak a légi közlekedésben, mert ők válnak törzsutasokká, és a légitársaságok nekik tudják eladni a magasabb árrésű prémium termékeiket.

A private jet-piac teljes felépülése azonban évekig is eltarthat a távmunka térnyerése és az ismét szaporodó amerikai koronavírusos esetek miatt.

Magánrepülőgép Ferihegyen. A legtöbb private jet a Forma 1-es futam idején száll le nálunk Fotó: Magyar Nemzet archiv

 

A Cirium légiközlekedési adatszolgáltató adatai szerint a hagyományos légitársaságok belföldi járatai idén júliusban 15,3 százalékkal alatta voltak a 2019-es számoknak az USA-ban.

Ez megnyitja a lehetőséget az olyan cégek számára, mint az Airshare, amelynek forgalma visszatért a 2019-es szint kilencven százalékára.

Megrendelőik üzleti tárgyalásra igyekszenek, és számukra nagyon fontos, hogy egy nap alatt meg tudjanak járni oda-vissza egy utat valamelyik nagy üzleti csomópontba – mondta Andy Tretiak, az Airshare marketing igazgatója a Reuters kérdésére.

Az amerikai menetrendszerinti légitársaságok járatai, bár a 2020-as szint fölé emelkedtek, továbbra is húsz százalékkal kisebb kapacitáson üzemelnek, mint 2019-ben – közölte a FlightAware. Ezzel szemben az üzleti célú légi járatok száma 23 százalékkal magasabban alakult a múlt héten a 2019-es szinthez képest. Ennek ellenére

a magánrepülés továbbra is réspiac, és az átlagembereknek megfizethetetlenül drága. Az Air Partner által meghirdetett amerikai óradíj egy közepes méretű kabinra 7300 dollár (2,2 millió forint).

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.