Világszerte jelentősen kihatott a közbizalomra a koronavírus-járvány: a döntéshozókban és a médiában megrendült a bizalom, míg a cégek döntései reményt adhatnak a kialakult válság megoldásához – derül ki a 28 országban elvégzett Edelman Trust Barometer kutatás eredményeiből.
A múlt év első felében, januártól májusig még gyors ütemben nőtt a kormányokba vetett bizalom a vizsgált országokban, ám az ezt követő időszakban megfordult a trend, s így az elmúlt hónapokban a kormányok az első helyről az utolsó előttire szorultak vissza a társadalmi intézmények iránti bizalmat mérő listán.
Világszerte nőtt a járvány hatására a vállalkozások és a vezetők iránti bizalom, míg a kormányokba és a médiába vetett hit csökkent
Fotó: 123RF
Meglepő módon mostanra a vállalatok kerültek az első helyre, ezeket követik a civil szervezetek, a kormányoknál pedig csak a médiában bíznak kevésbé az emberek a kutatás eredményei alapján.
Az álhírek terjedése és a bizonytalanság fokozódása nyomán a különböző intézmények és szervezetek közül a vállalatokban, azon belül is saját munkaadóikban bíznak meg a legtöbben.
A megkérdezettek mintegy háromnegyede az üzleti szférát tekinti nemcsak a legetikusabbnak, de a leginkább hozzáértőnek is.
Ma már az emberek többsége a cégektől várja az elmúlt év során kialakult helyzet kezelését, ezzel új elvárást támasztva a vállalatvezetőkkel szemben.
A megkérdezettek 86 százaléka ért egyet azzal, hogy a cégek első embereinek vállalniuk kell a társadalmi ügyek képviseletét, és rendszeresen meg is kell szólalniuk ezekben a témákban.