Jövő héten már akár telefonszámra is lehet pénzt utalni

A tájékoztatás szerint az új fizetési rendszer fontos tulajdonsága, hogy bevezeti az úgynevezett másodlagos azonosítókat.

Fellegi Tamás Péter
2020. 02. 25. 15:31
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az azonnali utalás márciusi indulása után nemcsak bankszámlaszám, hanem mobiltelefonszám vagy email cím megadásával is lehet majd pénzt utalni. De hogyan is zajlik ez?

A K&H tájékoztatása szerint az új fizetési rendszer fontos tulajdonsága, hogy bevezeti az úgynevezett másodlagos azonosítókat. Ezek használata nagyban leegyszerűsíti majd az átutalást, hiszen az a lényege, hogy a kedvezményezett bankszámlaszáma helyett elég lesz regisztrált e-mail címének vagy mobilszámának megadása, de az adószáma vagy adóazonosító jele is lehet a másodlagos azonosító.

Ez azonban csak akkor működik értelemszerűen, ha az említett azonosítókat (e-mail cím, mobil telefonszám, adószám, adóazonosító jel) a kedvezményezett előzetesen regisztrálta bankjánál. A regisztrálás az azonnali fizetés szabályrendszerét követve a bankok internetes és mobil felületein is lehetséges lesz.

Németh László, a bank számlavezetés- és bankkártya termékmenedzsment vezetője elmondta, hogy másodlagos azonosítónak érdemes inkább privát mobilszámot vagy e-mail címet megadni, a céges számok és címek egy esetleges munkahely-váltás esetén ugyanis problémát jelenthetnek. A központi előírásokat követve a bankok évente kérik a másodlagos azonosítók megerősítését, vagyis ilyenkor nyilatkozni kell, hogy a korábban megadott másodlagos azonosítók továbbra is érvényesek-e.

A másodlagos azonosítóinkkal tehát nem csak egyszer van dolgunk, hanem évente kell „karbantartanunk” őket. Ez az éves nyilatkozat szintén az internetbanki és mobilbanki felületen történhet majd, és elmaradása esetén a másodlagos azonosító kikerül a központi adatbázisból, további átutalás fogadására nem használható.

Egy számlához többféle másodlagos azonosítót megadhatunk (mobil telefonszám, email cím, adószám), de egy másodlagos azonosító csak egyetlen bankszámlához kapcsolódhat. Ha más számlához is beregisztráljuk, akkor a központi nyilvántartás mindig (azonnali hatállyal) a legutolsó hozzárendelést követi. Megnyugtató, hogy ha az átutalás címzéséhez használt másodlagos azonosító nincs a központi adatbázisban (nem regisztrálták be, vagy az éves megerősítés elmaradása miatt kikerült), akkor az utaló hibaüzenetet kap és nem is tudja majd elindítani a tranzakciót.

A regisztrációs felületen bármikor törölni is lehet majd egy másodlagos azonosító hozzárendelést.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.