Megtiltanák a belső égésű motorok forgalmazását a zöldek

Három jelentős német, környezetvédelemmel foglalkozó civil szervezet felhívással fordult a nagy német autógyártókhoz, hogy az évtized végéig fejezzék be a belső égésű motorok használatát az új járművekben. Csakhogy a németek többsége elutasítja az akkumulátoros-elektromos autók megvásárlását, derült ki a napokban közzétett közvélemény- kutatásból.

2021. 03. 23. 8:00
null
a városi levegőminőség szempontjából pozitív eredmény ugyanakkor a hibrid és villanyüzemű személyautók egyre jelentősebb térnyerése. Forrás: Flickr
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Germanwatch, a Szövetség a Környezetvédelemért és Természetvédelemért (Bund), illetve a Deutsche Umwelthilfe felszólította a német autógyártókat, így a Volkswagent, a Daimlert és a BMW-t, hogy legkésőbb 2030-ra szüntessék be a belső égésű motorok beszerelését az új járművekbe.

Az értékesítési stop a hibrid járművekre ugyanúgy vonatkozik – jelentették ki a civil zöldek –, mint a szintetikus vagy a biomasszából készült üzemanyagokat felhasználó hajtásokra

– tette közzé az AutomobilWoche.de.

A felhívás válasz arra, hogy a szövetségi közlekedési miniszter, Andreas Scheuer a minap közzétette elképzelését a szintetikus üzemanyagok használatáról, illetve arról, hogy ezek váltsák ki 2035-re a fosszilis eredetű üzemanyagokat. A véleményhez csatlakozott a német gépipari szövetség (VDMA), amely szerint nem a belső égésű motor a probléma, hanem a fosszilis tüzelőanyagok használata. Az autók hatalmas állománya miatt

teljesen világos, érveltek, hogy az elektromos meghajtások mellett szükség van a szintetikus tüzelőanyagokra is. Csakhogy senki sem fog megfelelő finomítókat építeni, és fektet be a technológiák továbbfejlesztésébe, ha azt hallják, hogy 2035 után nem lehet forgalomba hozni ilyen motorokat.

Mint lapunk is beszámolt róla, az Európai Bizottság 2021-ben új és ambiciózus kibocsátáskorlátozást kíván javasolni a járműgyártók számára, az Euro 7-es norma 2025-ben lépne hatályba. Az autóipar attól tart, hogy ez a hagyományos belső égésű motorok használatának a végét fogja jelenteni.

Ha öt perc alatt feltölthető lenne az akkumulátor, akkor többen bíznának az elektromos autókban
Fotó: Flickr

Miközben a politikusok a fejünk fölött egymással vitáznak, úgy tűnik, hogy az autósok véleményére senki nem kíváncsi. Több európai ország vezetése bejelentette, úgy döntött, hogy meghatározott időpont után a belső égésű motoros autók forgalmazását megtiltja. De, mint kiderült, az állampolgárok többsége elutasítja ezt. Legalábbis a Civey kutatóintézet kérdésére válaszolva

a németek többsége elutasította a benzin- és a dízelautók árusításának a betiltását. Arra a kérdésre, hogy „Mikortól tiltsák meg Németországban a belső égésű motorokkal szerelt autók eladását?” a válaszadók 55 százaléka azt válaszolta, hogy nem szab időhatárt.

Miközben a zöldek azt akarják, hogy 2030-tól csak kipufogógáz-mentes új autókat engedélyezhessenek, a felmérés szerint ezzel a németeknek csupán 22 százaléka értett egyet. Néhány nappal korábban az Allensbach közvélemény-kutató végzett hasonló felmérést, és hajszálra hasonló eredményre jutott. A válaszolók nem tartják kiforrottnak az elektromos autókat, rövid a hatótáv és nem elégséges a töltőhálózat mérete.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.