Sokan használják tovább a visszahívott termékeket

Az európai fogyasztókra veszélyes termékek között a leggyakoribb a gyermekek egészségét vagy testi épségét veszélyeztető játékok, ezeknek több mint a fele Kínából származik.

Munkatársunktól
2019. 04. 07. 12:17
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az európai fogyasztókra veszélyes termékek között a leggyakoribb a gyermekek egészségét vagy testi épségét veszélyeztető játékok, ezeknek több mint a fele Kínából származik – közölte tegnapi jelentésében az Európai Bizottság. Vera Jourová, az igazságügyért, a fogyasztókért és a nemek közötti egyenlőségért felelős biztos annak kapcsán mondta ezt, hogy bemutatták a veszélyes termékekről szóló 2018-as kimutatást. A dokumentumból kiderül: az illetékes hatóságok 2257 esetben azonosítottak veszélyes termékeket az unió tagországaiban, és ennek kétszerese azon alkalmak száma, amikor termékvisszahívást érvényesítettek.

Tavaly a játékok 31 százalékot tettek ki a legveszélyesebb termékkategóriában. Ezeket a gépjárművek követték 19 százalékkal, majd a ruházati, textil- és divatcikkek következtek tízszázalékos részaránnyal. A fő kockázati tényezőt a vegyi anyagok jelentették a veszélyes árucikkekben, ezek a sérülések 25 százalékát okozták, de a gyermekek köré­ben a fulladásos baleset is gyakran fordult elő.

A biztos elmondta: a fogyasztók egyharmada a figyelmeztetések ellenére továbbra is visszahívott termékeket használ, ami arra utal, hogy a figyelmeztető felhívás és a lakossági értesítések nem gyakorolnak lényeges hatást. Emellett arra is rámutat a gyakorlat, hogy a kockázatok jelentőségét a hatóságok nem tudják elég egyértelműen közölni.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.