A logisztikai ágazat a koronavírus okozta veszélyhelyzet miatt mára szorult helyzetbe került, és félő, hogy nem fogja tudni ellátni az ország lakossága és a gazdaság működése szempontjából egyaránt létfontosságú feladatait. A logisztikai szervezeteket tömörítő Logisztikai Egyeztető Fórum tagjai ezért arra kérik a kormányt, hogy soron kívül biztosítsa egy gyakorló logisztikai szakember részvételét az operatív törzsben. Emellett a kormány vonja be a logisztikai ágazatot (közúti-, vasúti-, vízi-, légi árufuvarozás, kapcsolódó szolgáltatások, raktározás, futárszolgálatok, gyártási logisztika) a kiemelt támogatást igénylő ágazatok közé. Nyilvánítsák kiemelt közfeladatot ellátó személyeknek a közúti, vízi, vasúti, légi árufuvarozásban dolgozókat, és kapják meg az ebből eredő védelmi státuszt, dolgozzanak ki egységes protokollt az országba való beléptetésre (gyorsított ügyintézés), valamint biztosítsanak ingyenes gyorsteszteket és megfelelő védőfelszereléseket a külföldről hazatérő járművezetőknek. A fórum tagjai azt szeretnék, hogy jelöljenek ki a nemzeti szállítás számára is zöldfolyosós árufuvarozási útvonalakat, mert a tranzitforgalom korlátozása akadályozza a Magyarországra irányuló szállítmányokat. A fenti rövid- és hosszú távú intézkedések azért különösen fontosak, mert a logisztikai ágazatnak kulcsszerepe lesz abban is, hogy a veszélyhelyzetet követően milyen gyorsan tud majd talpra állni az ország gazdasága – hangsúlyozta a Logisztikai Egyeztető Fórum.
Zöldfolyosót adna a kamionoknak a kamara
Az iparkamara közlekedéssel és logisztikával kapcsolatos javaslatait az érintett területek szakmai szervezeteinek a közreműködésével alkotta meg.
A logisztikán belül a gyártási logisztikára különösen ki kell terjeszteni azon intézkedéseket, amellyel a kormány az általános munkahely-védelmet támogatja. Míg a fuvarozók, szállítmányozók sofőrhiánnyal néznek szembe, a gyártási folyamatokat kiszolgáló logisztikai szervezetek (pl. az átmeneti üzem leállásokban érintett autóipari nagyvállalatok logisztikai alvállalkozói), több ezres nagyságrendben lesznek kénytelenek embereket elbocsátani (jelenleg kényszerszabadságolások vannak, 2 héten belül már várhatóan fizetés nélküli szabadságolás, elhúzódó válsághelyzet esetében végső soron elbocsátások!).
Mielőbb el kell kezdeni a felkészülést a közúti fuvarozás kapacitásának csökkenésére (gépkocsivezetők és a háttérszemélyzet betegség miatti kiesése). A felkészülés során fel kell mérni, hogy milyen módon tudja a vasúti/vízi fuvarozás ezeket a fuvarozási igényeket pótolni. Ilyen lehet pl. a hajós társasági üres konténerek bevonása a kontinentális forgalomba, céltámogatási rendszer azonnali bevezetése a vasúti (egyes kocsi, kombinált és irányvonati forgalomban), vágányzárak felülvizsgálata a zavartalan vasúti közlekedés biztosítása érdekében, a felszabaduló személyszállítási kapacitások átcsoportosítása, a futárszolgálatok kapacitásbővítése taxisokkal.
A vasúti áruszállítás megerősítése érdekében céltámogatási rendszer azonnali bevezetését javasolják az úgynevezett vasúti egyes kocsi forgalom fenntartása érdekében, mivel a koronavírus miatti, európai szintű intézkedések jelentősen megnehezítik a közúti árufuvarozást, emiatt várhatóan nagyobb szerephez jut a vasúti fuvarozás. Az átterelődő mennyiség éppen azokat a szegmenseket érinti, melyek működtetése rendkívül költséges. A személyszállító vasutak javasolják, hogy a drasztikusan visszaeső utasforgalom és menetdíj bevétel ellensúlyozására a szociálpolitikai menetdíj támogatást a korábbi tervek szinten fizesse kia költségvetés.
Az utasforgalom elmaradása miatt a taxi-személyszállítást és személyszállítást végző vállalkozások tekintetében a kamara javasolja, hogy ezek részt vehessenek a pandémia idején az áru-, csomag- és ételszállításban. élelmiszerszállításban, betegekhez való kijárásban, a koronavírus tesztek minták kiszállításában. az egészségügyi és járványügyi személyzet szállításában. A taxis érdekképviseletek és köztestületek felajánlják, hogy megszervezik a Fuvarvezénylő Központot, amelyen keresztül a feladatok elosztása elvégezhető.
A téma legfrissebb hírei
Tovább az összes cikkhezErre számít a Budapest Airport a mágneses vihar miatt
Mára várják a hatásait.
Benzinár: véget ért az általános árcsökkentés?
Egyelőre csak a dízel ára emelkedik jövő héten.
Eladó nélküli, nonstop üzletek nyílhatnak már a nyáron
Új kiskereskedelmi modell.
Olcsóbb a tojás és a kenyér, mint egy éve, drágult a cukor
Közreadta az áprilisi inflációs adatokat a statisztikai hivatal.
Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!
- Iratkozzon fel hírlevelünkre
- Csatlakozzon hozzánk Facebookon és Twitteren
- Kövesse csatornáinkat Instagrammon, Videán, YouTube-on és RSS-en
Orbán Viktor: Már 2009-ben megállapodtunk a magyar-kínai kapcsolatok erősítéséről
Így távozott Magyarországról Hszi Csin-ping a történelmi látogatás után - kép
Eltűnt Vitray Tamás, aggódnak a rajongók
Nógrádi György figyelmeztetése a háborús pszichózis kapcsán + videó
Erre senki sem számított: fotóval jelentette be a váratlan hírt Szoboszlai Dominik
Konteósra vette a figurát Magyar Péter Miskolcon
Hátborzongató titkot mondott a NASA a földönkívüliekről
Ezzel a magyaros menüvel várják Budapesten Hszi Csin-pinget, a kínai elnököt
Gulyás Gergely elmondta, hogy mi lesz Magyar Péter sorsa
Malpura, joghurtos fánkocskák: hűsítő, gyümölcsös desszert -receptvideó ( hirdetés)
Nyíltan kimondták: a korrupt ukrán maffiaállam csúnyán átverte a Nyugatot
Anyagilag jobban jár, ha veszít a Real Madrid ellen a Dortmund
Címoldalról ajánljuk
Tovább az összes cikkhezErre számít a Budapest Airport a mágneses vihar miatt
Mára várják a hatásait.
Benzinár: véget ért az általános árcsökkentés?
Egyelőre csak a dízel ára emelkedik jövő héten.
Eladó nélküli, nonstop üzletek nyílhatnak már a nyáron
Új kiskereskedelmi modell.
Olcsóbb a tojás és a kenyér, mint egy éve, drágult a cukor
Közreadta az áprilisi inflációs adatokat a statisztikai hivatal.