Nem csitul a francia tüntetéshullám

A szombati tiltakozó akció egybeesett a sárga mellényesek szokásos szombati tüntetésével, amelyet immáron 59. alkalommal tartanak a francia fővárosban.

2019. 12. 30. 10:29
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ismét ezrek tüntettek Párizsban a kormány nyugdíjreformja ellen szombaton, miközben 24. napja közlekedési sztrájk is bénítja Franciaországot, írta az MTI.

Szokatlan gesztusként a megmozdulásokra felszólító szakszervezetek felkérték a kormány gazdaságpolitikája ellen több mint egy éve tüntető sárgamellényes-mozgalom ­híveit, hogy csatlakozzanak hozzájuk. A szombati tiltakozó akció ugyanis egybeesett a sárga mellényesek szokásos szombati tüntetésével, amelyet immáron 59. alkalommal tartanak a francia fővárosban. A szakszervezeti felvonulást szórványos összecsapások kísérték a biztonsági erőkkel a Gare du Nord vasútállomástól a Párizs belvárosában található Chatelet térig vezető útvonalon. Egyes maszkot viselő tüntetők építkezési anyagokat gyújtottak fel az útvonal mentén. A Le Parisien című francia lap szerint a biztonsági erők könnygázzal oszlatták a garázdálkodókat.

Miközben a kormány kitart a jelenlegi 42-féle nyugdíjrendszer egységesítése mellett, a legnagyobb ellenállást a tiltakozók részéről az váltja ki, hogy bár a jelenleg érvényes 62 éves nyugdíjkorhatárt a kormány nem akarja módosítani, a pontrendszerrel arra késztetné a franciákat, hogy tovább dolgozzanak. A teljes összegű nyugdíjjogosultsághoz 2027-től a kormányzat a 64 éves kort jelölte meg, ugyanakkor ettől a kortól mindenkit alanyi jogon megilletne egy ezereurós minimálnyugdíj. A minimálnyugdíj összege jelenleg nem éri el a hétszáz eurót.

A párhuzamosan zajló közlekedési sztrájk jelentős fennakadásokat okozott a vasúti közlekedésben és a párizsi közösségi közlekedésben is. A tíz nagy sebességű TGV-vonatból hat üzemel, az öt nemzetközi Eurostar-járatból pedig négy közlekedik London felé. A párizsi metróközlekedés is javul, egyes vonalak már részlegesen üzemelnek, de csak két automatizált vonal üzemel teljes hosszában.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.