LMBTQ-jogokért kampányol egy 10 éves transzlány Spanyolországban

A transznemű gyerekek jogaiért kampányol egy fiúból lett kislány és családja Spanyolországban. A 10 éves gyerek közösségi oldalain és több kampány főszereplőjeként küzd a hozzá hasonló kiskorúak elfogadásáért. Tavaly díjat is kapott az LMBTQ-emberek jogainak normalizálása érdekében folytatott harcáért.

2021. 07. 27. 14:20
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Fiúból lett kislányával kampányol az Instagramon a transznemű gyerekek elfogadásáért egy spanyolországi édesanya. Az újságíróként dolgozó nő először csak privát profilján tette közzé a társadalmat megosztó fényképeket, majd saját oldalakat készített a gyermeknek, aki maga is harcol a hozzá hasonló transznemű kiskorúak jogaiért.

A valenciai Castellónban élő, jelenleg 10 éves kisgyerek fiúként született, eredetileg a Leo nevet viselte. Édesanyja elmondása szerint 3 éves koráig semmi furcsaságot nem észleltek a viselkedésén, majd hirtelen megváltozott az ízlése: más ruhák és játékok kezdték érdekelni, mint korábban, ők pedig elfogadták a gyerek akaratát anélkül, hogy belegondoltak volna, hová vezethet mindez. A nő szerint 5-6 éves lehetett, amikor iskolába menet közölte: ő “egy kislány, akinek pénisze van”. Nem tudta, hogyan reagáljon rá, de mivel a gyermek önazonosnak tűnt, nem sokkal később ügyvédi segítséggel már meg is változtatták a nevét, majd nyilvánosan felvállalták, hogy Leóból Cloé lett.

 

Cloé édesanyja az El Paísnak elmondta: nem volt könnyű nekivágni a gyermek által kijelölt útnak, hisz két szélsőséges lépés közül kellett választaniuk. Az egyik lehetőség az volt, hogy visszafordító terápiákra küldik a gyereküket, a másik, hogy felvállalják őt és küzdenek a hozzá hasonló kiskorúak jogaiért. Cloé egy a közösségi médiában elterjedt videóban meséli el érzéseit és tapasztalatait, valamint bátorítja sorstársait arra, hogy legyenek bátrak és merjék felvállalni azt, hogy transzneműnek születtek.

A gyermek elmeséli, hogy első iskolájában sok konfliktus érte, többször keveredett verekedésbe amiatt, mert copfban hordta a haját, vagy kifestette a körmét. Anyja szerint a legnehezebb mégis az volt, amikor Cloé úgy döntött, hogy szoknyában megy iskolába, tanára pedig azt kérte, hogy ezt ne engedje meg neki, mivel iskolatársai nincsenek felkészülve a transzneműséggel való szembesülésre. A döntést végül Cloé maga hozta meg, aki vállalva a konfliktust, szoknyában érkezett másnap iskolába. A támadások miatt végül egy másik intézménybe iratták be, ahol eleinte szintén inzultálták, mára azonban rengeteg barátja van. Cloé elmondta azt is, hogy felnőttként Lionel Messi női verziójaként képzeli el magát.

Beszél arról is, hogy a hormonterápiát 11 éves kora körül szeretné elkezdeni, teste átoperálásában azonban egyelőre nem biztos.

Részlet az egyik vele készült interjúból
Fotó: Facebook/Képernyőfotó

Cloé a közelmúltban részt vett az egyik spanyolországi parfüm-üzletlánc kampányában, mellyel a Madridban tervezett, LMBTQ-embereknek szánt idősotthon megépítését támogatták. Az épületet, melynek 66 férőhelyére rászoruló vagy egyedülálló 65 év felettiek pályázhatnak, év végén adják át.

https://www.facebook.com/watch/?v=218416096787289

A gyermek emellett vállalta a főszerepet a Trezor nevű együttes egyik videóklipjében is, melyben egy transznemű gyermek életének legmeghatározóbb pillanatait és eseményeit akarták szemléltetni.

A fiú testben élő kislányt tavaly az LMBTQ Andalúzia 2020 díjjal tüntették ki a transz-gyermekkor normalizálásáért folytatott harcáért. Az elismerést olyan közismert személyiségekkel együtt kapta meg, mint például a filmrendező Pedro Almodóvar.

Források: ElPais, ElPeriodicoMediterraneo, OveJarosa

Borítókép: Facebook/Képernyőfotó

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.