Újabb hamisítvány: olasz jelképekkel reklámozzák a kínai terméket

Felháborodást váltott ki Olaszországban, hogy fontos jelképeiket egy kínai terméken láthatják viszont világszerte. Az európai mozzarella elsőre megtévesztő lehet, ám a kínai írásjelek már árulkodhatnak arról, hogy a fogyasztóknak hamisítvánnyal van dolguk.

2023. 05. 09. 20:15
Velence, 2023. február 5. A velencei karnevál alattuk elhaladó vízi parádéját nézik emberek 2023. február 5-én. A farsangi ünnepségsorozatot az idén február 4. és 21. között rendezik az északolasz lagúnavárosban. MTI/AP/Antonio Calanni Fotó: Antonio Calanni
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nem hagyta szó nélkül Róma, hogy a pisai ferde toronnyal és Velencével reklámozza egyik termékét egy kínai vállalat, amelyet egyébként Ausztriában gyártanak. Az európai mozzarella névre hallgató sajt létezését Olaszország az élelmiszeripar elleni inzultusnak tartja. 

Tommaso Razzolini velencei képviselő, aki az olasz kormánykoalíciót vezető párt, az Olasz Testvérek politikusa, arról számolt be, az interneten bukkant rá egy fotóra, amely a szóban forgó terméket ábrázolja, és azonnal jelentette is a gazdasági minisztériumnak. 

Az Európai Mozzarellát a kínai székhelyű Gaofu Foods élelmiszer-nagykereskedőhöz tartozó Suki gyártja, és valóban a kontinensen, ám nem Olaszországban, hanem Ausztriában. Csomagolásán ennek ellenére a kínai írások mellett virítanak az olasz turisztikai jelképek, köztük a velencei Rialtó-híd, egy gondola és Pisa híres tornya.

Jelentettem az esetet, amely minden jel szerint egy újabb hamisítási ügynek tűnik a kiváló olasz élelmiszeripari kárára

 – írta Tommaso Razzolini a Facebookon. „Egy kétes eredetű terméket összefüggésbe hozni Velence szimbólumaival egy újabb sértés, ezúttal a tejtermékek rovására. Mi jöhet még ezután? Ami sok, az sok” – folytatta felháborodottan.

Az Authentico nevű weboldal szintén kiszúrta már az olasz mozzarellának álcázott terméket. A honlapot azért hozták létre élelmiszeripari szakemberek, hogy segítsenek a fogyasztóknak megkülönböztetni az eredeti olasz termékeket a hamisítványoktól. Az Authentico információi szerint a sajt számos országban jelen van, a többi között Kínában, az Egyesült Államokban, Kanadában, az Egyesült Királyságban és Ausztráliában is. 

Az eset ráadásul nem egyedülálló, a Coldiretti, Olaszország legnagyobb mezőgazdasági szervezete szerint a hamisított olasz élelmiszerek globális piacának értéke tavaly 120 milliárd euróra nőtt.

Az olasz sajtok közül leginkább a parmezánt igyekeznek leutánozni, de a pármai sonka és a mortadella felvágott hasonmása is gyakran bukkan fel hazáján kívül.

– Az Európai Mozzarella az eddigi egyik legrosszabb példája az azonosságunk lemásolásának. Az ehhez hasonló árucikkek összezavarják a fogyasztókat és ellopják a piacot a valódi olasz élelmiszerektől – közölte a Coldiretti elnöke, Ettore Prandini.

 

Borítókép: A velencei karnevál alattuk elhaladó vízi parádéját nézik emberek 2023. február 5-én (Fotó: MTI/AP/Antonio Calanni)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.