Bár Donald Tusk miniszterelnök politikai környezete tulajdonképpen kezdettől fogva nem tartozott a projekt támogatói közé, az új lengyel óriásreptér, a CPK ötlete politikai megosztottságon átívelően egyesítette a lengyeleket, sőt a megépítését még a kormánykoalíció egyes politikusai is támogatták, különösen a baloldaliak.
A gyakorlatban az a döntés született, hogy a CPK nem épül meg. Ez egyrészt a hosszú távú fejlődésünk kérdése, másrészt, ez az elképzelés már egy tucat évvel ezelőtt bekerült a programunkba, ami lényegében Lengyelország deprovincializációja. Lengyelország nem lehet periférikus ország. Ezt határozottan elleneznünk kell
– jelentette ki Jaroslaw Kaczynski, a Jog és Igazságosság (PiS) ellenzéki párt vezetője.
A Jog és Igazságosság vezetője rámutatott, hogy a CPK stratégiai jelentőségű Lengyelország biztonsága szempontjából is. – Ez a kikötő a négy kilométer hosszú kifutópályáival nehéz katonai szállító repülőgépek leszállására is alkalmas, de szükség esetén nehéz harci repülőgépek leszállására is – mondta, majd emlékeztetett arra, hogy a CPK helyett a Chopin repülőteret fogják bővíteni, amely még a felújítás után is legfeljebb 35 millió utast fog kiszolgálni.
A jelenlegi kormány nemcsak a választások során csalt, manipulálta és lerombolta a demokráciát, de ráadásul most sajnos leépülési programot hajt végre Lengyelországban
– jelentette ki a pártelnök.
A CPK ikonikus része az a hatalmas átrium lett volna, amely a repülőtéri terminál földi oldala mellett a gyorsvasútnak és buszállomásnak is otthont adott volna, ezzel biztosítva kényelmes és gyors átszállást az egyes közlekedési módok között. A terminál melletti Airport Cityben irodák, kereskedelmi egységek és szállodák is helyet kaptak, amelyek a gyalogosan közlekedő utasok számára is könnyen elérhetők lettek volna. A tervek arról szóltak, hogy a repülőtér utasforgalmi terminálja mintegy négyszázezer négyzetméteren terült volna el, két szinten.
A hat föld alatti peronból és 12 vágányból álló vasútállomás a repülőtér kiszolgálása mellett országos közlekedési csomópontként is szolgált volna, és nagy előnye lett volna, hogy integrálja a lengyelországi nagyvárosokból induló regionális és távolsági vonatokat.