Az egyik vitatott reklámvideóban Sweeney egy American Eagle óriásplakát felé sétál, amelyen ő és a következő szlogen szerepel: „Sydney Sweeneynek remek génjei vannak”. Egy vágással később már az látható, hogy a „gének” szó áthúzva szerepel és alá a „farmer” szó került kézírással.

A kritikusok egy teaservideót is bírálnak, amelyben Sweeney azt mondja: „A gének a szülőktől öröklődnek az utódokra, és gyakran meghatározzák az olyan tulajdonságokat, mint a hajszín, a személyiség és akár a szemszín. Az én farmerem kék” – mondja a színésznő, szintén a korábban említett szójátékkal élve.
Rasszizmusvád
A liberális és woke körök szinte azonnal megindították a szőnyegbombázást a reklámkampány ellen, mondván, hogy az rasszista. A Columbia Egyetem egyik oktatója például egy TikTok-videójában egyenesen arról beszélt, hogy a kampányt „áthatotta az eugenikai üzenet”. (Az eugenika, vagy „faji higiénia” mint tudományos mozgalom a tizenkilencedik század végén és a huszadik század elején alakult ki. A náci faji üldözés politikai alapjainak nagy része a faji higiénia vagy eugenika elméletéből eredt.)
Egy amerikai tiktokker fasiszta és náci propagandának, illetve sokkolónak nevezte a reklámkampányt.
A Style Analytics nevű Instagram-oldal egy bejegyzésben szintén az „eugenika előtti tisztelgésnek” nevezte azt. Egy X-felhasználó pedig egyenesen hitlerinek nevezte a hirdetést. A sort még hosszan lehetne folytatni. Egyes kritikusok szerint a reklámban megjelenített szójáték annak a jele, hogy az American Eagle önkényesen és korlátozó módon definiálja a szépség fogalmát, előnyben részesítve a fehér amerikaiakat. Mások azon az állásponton vannak, hogy a ruhamárka reklámkampánya összhangban van azzal, hogy a második Trump-adminisztráció hivatalba lépése óta több intézkedést is hoztak a sokszínűség térnyerését elősegíteni hivatott, úgynevezett szövetségi DEI-programok megszüntetésére.
A kritikusok szerint a kampány túlzottan szexualizált módon ábrázolja a színésznőt
A Sydney Sweeney-vel készült reklámkampányt többen a túlzott szexualitása miatt is kritizálják, annak vizuális stílusa miatt. Sokan párhuzamot vonnak az 1980-as években készült, nagy visszhangot kiváltó Calvin Klein-kampánnyal, amelyben az akkor 15 éves Brooke Shieldstől hangzott el a híressé vált mondat: „Tudni akarod, mi van köztem és a Calvinsem között? Semmi.” Akkoriban a kétértelmű utalások és Shields fiatal kora miatt néhány tévécsatorna elutasította a reklám sugárzását, egyesek pedig bojkottot hirdettek a márka ellen. Fontos különbség ugyanakkor, hogy a mostani reklám főszereplője, Sydney Sweeney már felnőtt, 27 éves.