Liberális bírálatok kereszttüzébe került az American Eagle Sydney Sweeney-féle farmerreklámja

Az American Eagle nevű ruházati cég Sydney Sweeney színésznőt kérte fel új reklámkampányához, amelyről a vállalat marketingigazgatója korábban azt nyilatkozta: okos, sőt provokatív nyelvet használ, és minden bizonnyal felborzolja a kedélyeket. A reklám vizuális és verbális üzenete egyszerű: Sweeney farmerben látható, a kampány szlogenje („Sydney Sweeney has great jeans”) pedig szójáték, amely egyszerre utal a „jeans” (farmer) és a „genes” (gének, öröklött testi adottságok) szavak hangzásbeli hasonlóságára, így közvetetten dicséri Sweeney megjelenését is.

2025. 07. 31. 19:06
Sydney Sweeney Fotó: DAVID DEE DELGADO Forrás: AFP
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az egyik vitatott reklámvideóban Sweeney egy American Eagle óriásplakát felé sétál, amelyen ő és a következő szlogen szerepel: „Sydney Sweeneynek remek génjei vannak”. Egy vágással később már az látható, hogy a „gének” szó áthúzva szerepel és alá a „farmer” szó került kézírással.

Forrás: Képernyőfelvétel

A kritikusok egy teaservideót is bírálnak, amelyben Sweeney azt mondja: „A gének a szülőktől öröklődnek az utódokra, és gyakran meghatározzák az olyan tulajdonságokat, mint a hajszín, a személyiség és akár a szemszín. Az én farmerem kék” – mondja a színésznő, szintén a korábban említett szójátékkal élve.

Rasszizmusvád

A liberális és woke körök szinte azonnal megindították a szőnyegbombázást a reklámkampány ellen, mondván, hogy az rasszista. A Columbia Egyetem egyik oktatója például egy TikTok-videójában egyenesen arról beszélt, hogy a kampányt „áthatotta az eugenikai üzenet”. (Az eugenika, vagy „faji higiénia” mint tudományos mozgalom a tizenkilencedik század végén és a huszadik század elején alakult ki. A náci faji üldözés politikai alapjainak nagy része a faji higiénia vagy eugenika elméletéből eredt.) 

Egy amerikai tiktokker fasiszta és náci propagandának, illetve sokkolónak nevezte a reklámkampányt. 

A Style Analytics nevű Instagram-oldal egy bejegyzésben szintén az „eugenika előtti tisztelgésnek” nevezte azt. Egy X-felhasználó pedig egyenesen hitlerinek nevezte a hirdetést. A sort még hosszan lehetne folytatni. Egyes kritikusok szerint a reklámban megjelenített szójáték annak a jele, hogy az American Eagle önkényesen és korlátozó módon definiálja a szépség fogalmát, előnyben részesítve a fehér amerikaiakat. Mások azon az állásponton vannak, hogy a ruhamárka reklámkampánya összhangban van azzal, hogy a második Trump-adminisztráció hivatalba lépése óta több intézkedést is hoztak a sokszínűség térnyerését elősegíteni hivatott, úgynevezett szövetségi DEI-programok megszüntetésére.

A kritikusok szerint a kampány túlzottan szexualizált módon ábrázolja a színésznőt

A Sydney Sweeney-vel készült reklámkampányt többen a túlzott szexualitása miatt is kritizálják, annak vizuális stílusa miatt. Sokan párhuzamot vonnak az 1980-as években készült, nagy visszhangot kiváltó Calvin Klein-kampánnyal, amelyben az akkor 15 éves Brooke Shieldstől hangzott el a híressé vált mondat: „Tudni akarod, mi van köztem és a Calvinsem között? Semmi.” Akkoriban a kétértelmű utalások és Shields fiatal kora miatt néhány tévécsatorna elutasította a reklám sugárzását, egyesek pedig bojkottot hirdettek a márka ellen. Fontos különbség ugyanakkor, hogy a mostani reklám főszereplője, Sydney Sweeney már felnőtt, 27 éves. 

Jobboldali és republikánus megnyilvánulások

A Fehér Ház kommunikációs vezetője, Steven Cheung élesen bírálta a baloldalt a reklámmal kapcsolatos reakciójáért, ezt írta az X-en: 

„A cancel culture elszabadult. Ez a torz, ostoba és korlátolt liberális gondolkodás az egyik fő oka annak, hogy az amerikaiak úgy szavaztak 2024-ben, ahogy. Elegük van ebből a hülyeségből.”

Ted Cruz republikánus szenátor az X-en a következőket írta a kampány kapcsán felmerült reakciókról: „Az őrült baloldal épp a gyönyörű nők ellen van. Biztos vagyok benne, hogy ez jól fog mutatni a közvélemény-kutatásokban”.

Megyn Kelly konzervatív tévés személyiség, aki a Fox News korábbi műsorvezetője is volt, ezt írta az X-en: „Nagyon tetszik, hogy a baloldali hisztéria a Sydney Sweeney-reklám kapcsán végül csak azt érte el, hogy egy gyönyörű, fehér, szőke, kék szemű lány ezerszer nagyobb figyelmet kap a »jó génjei« miatt”.

Borítókép: Sydney Sweeney (Fotó: AFP)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.