Egyre többször derül ki, hogy Greta Thunberg hazudik

Egyre többször derül ki, hogy a klímaceleb kamuzik, hogy aggódása a környezetért csak egy jól megrendezett marketing – írja a V4NA hírügynökség.

Forrás: V4NA Hírügynökség2020. 12. 16. 14:32
Thunberg, Greta
Berlin, 2019. március 29. Greta Thunberg 16 éves svéd klímavédõ aktivista a globális felmelegedés ellen hathatósabb intézkedéseket követelõ berlini tüntetésen 2019. március 29-én. MTI/EPA/Alexander Becher Fotó: Alexander Becher
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Greta Thunberg többször keveredett már ellentmondásba saját elveivel. A legutóbbi eset az volt, amikor a svéd klímaceleb (mindenféle végzettség nélkül) egy napig főszerkesztő volt egy svéd napilapnál, a Dagens Nyheternél. Itt a probléma nemcsak az volt, hogy a lapnak naponta több százezer nyomtatott példánya jelenik meg, ami szennyezi a környezetet, és erdőket irtanak ki miatta, hanem az is, hogy Greta felügyelete alatt hatalmas BMW reklám jelent meg az újságban.

Ezzel kapcsolatban Greta azt állította, hogy nem beszéltek meg vele mindent, be volt határolva a munkája. A lap szerkesztői menedzsere szerint viszont Greta látta az összes hirdetést, mielőtt azok a lapba kerültek.

Nem ez volt az első alkalom, amikor a klímaceleb kamuzott. Tavaly decemberben Németországban utazott a Deutsche Bahn egyik járatán, ahonnan egy képet posztolt. Ezen az volt látható, ahogy Greta számtalan csomaggal ül a földön, kommentárként pedig arról értekezett, hogy mennyire tömve vannak a németországi vonatok.

A bejegyzésre reagálva a Deutsche Bahn kiadott egy közleményt, amiben arról adtak hírt, hogy azon dolgoznak, hogy még több járatot tudjanak indítani. Rámutattak, hogy a szóban forgó vonat teljesen környezetbarát utat tett meg, mert végig elektromos árammal ment.

Hamar rájöttek, hogy az aktivista tulajdonképpen hazudott a posztjával, mert kiderült, hogy valójában foglalt helye volt az első osztályon. A cég szerint akkor lett volna a valóságot tükröző Greta bejegyzése, ha arról számol be, hogy milyen barátságos és kompetens volt a személyzet, amelyik kiszolgálta őt az első osztályon.

Németországi utazása előtt nem sokkal egyébként Greta átszelte az Atlanti-óceánt is, az Egyesült Államokból indulva Európába. Útját egy katamaránon tette meg, amire szintén nagyon büszke volt. Mint kiderült, a hajóval is melléfogott a kamasz. Erre Kopár István háromszoros földkerülő tengeri vitorlázó mutatott rá a V4NA-nak egy interjúban.

Kopár szerint hatalmas karbonlábnyoma van a Gretát szállító katamarán gyártásának. A vitorlázó arra is rámutatott, hogy ezek a karbonszálból készült hajók egy adott verseny előírásai szerint készülnek, és ha nem válnak be, dobják is őket a szemétbe.

Miután pedig Greta megérkezett a hajóval Európába, vonatra szállt, Lisszabonból Madridba, ahova egy klímakonferenciára ment. A klímavédő vonatozás azonban ekkor sem jött össze, mert a Renfe társaság távolsági luxusjárata, bár nagy részben villamosított pályán közlekedik, mégis van egy több mint száz kilométeres szakasz, ahol nem villamosított a pálya. Ezért ott a villanymozdonyt dízelre kell cserélni, aminek a károsanyag-kibocsátása már nagyon messze áll a Greta által reklámozott „zéró kibocsátáshoz” képest.

Az is kiderült egyébként, hogy Teresa Ribera spanyol környezetvédelmi miniszter felajánlotta Greta Thunbergnek, hogy a spanyol szocialista kormány a rendelkezésére bocsát egy elektromos autót a Lisszabon és Madrid közötti 650 kilométeres távolság megtételére. Greta azonban inkább a szennyező vonatot választotta.

Korábban pedig arra a paradox helyzetre is volt példa, hogy Greta Thunberg egy tüntetésen a csapatával éppen azt tette, ami ellen olyan vehemensen szólalnak fel mindig: kárt okoztak a környezetnek. A klímaaktivisták annyira belemelegedtek a Fridays for Future tüntetésbe Bristolban, hogy teljesen letapostak egy zöld területet.

A megmozdulás után adománygyűjtést szerveztek a helyiek a terület újrafüvesítésére. Sokan arra mutattak rá, hogy nem nekik, az átlagembereknek kellene megfizetniük a klímatüntetők által okozott kárt, hanem a tüntetés szervezőinek, azaz Greta csapatának.

Egy másik tüntetésén, a kanadai Albertában szintén fel kellett világosítani a klímahisztérikát a valóságról. Alberta Kanada egyik legnagyobb és leggazdagabb olajkészletekkel rendelkező tartománya, és rengetegen élnek az olajiparból, amelyet egyébként a kormány és a hatóságok szigorúan szabályoznak a környezetvédelmi hatások minimalizálása érdekében.

Alberta lakói nem is fogadták örömmel Gretát. Jason Kenney, Alberta kormányzója pedig a klímarendezvény idején a Keephills erőműnél volt, ahol ünnepélyesen kijelölte az új vezeték helyét, amin keresztül majd a földgáz érkezik a kőolaj helyettesítésére.

Kenney innen üzente, miszerint jó, ha észben tartják, hogy az áram, amivel tegnap feltöltötték az iPhone-jaikat, éppen ebből az erőműből származik. És az az áram is, amivel a hangosítást működtetik a tömegrendezvényen. Ez az erőmű azonban felére csökkenti az üvegházhatású gázok kibocsátását az olyan gyakorlati megoldásoknak köszönhetően, mint aminek épp az alapjait fektetik le.

Az eredeti cikk ITT érhető el.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.