Egy nagyot sóhajt Jézus Krisztus Rófusz Ferenc Az utolsó vacsora című animációs filmjében, amely bár már tavaly a közönség elé került, de idén karácsonyra új, kevésbé elvont, mindenki számára érthető befejezést kap. A film ugyanis nemcsak Leonardo da Vinci festményét eleveníti meg a mozivásznon, hanem Jézus feltámadását is bemutatja. Igazi szakrális élmény. Az alkotás első verziójában a néző a feltámadást hangképekből és a Jézus teste nélküli lepel látványából érzékelte. Az új verzióban, amely hamarosan a közönség elé kerül, viszont látható lesz a lepellel letakart Jézus is, majd a test nélküli lepel, amely a beáradó fénnyel együtt a feltámadásra utal. A film ugyanis nem csak arra a pillanatra helyezi a hangsúlyt, amire Leonardo da Vinci, hogy Jézus bejelenti, el fogja árulni egy tanítványa. Ahogy Rófusz Ferenc fogalmaz, míg Da Vincinek egy pillanatba kellett sűrítenie mindazt, amit az utolsó vacsora jelent, addig neki volt tizenegy perce. Így maradt idő az úrvacsora lényegére is. Arra, hogy megélhető legyen a közösség Jézus Krisztussal, hogy átélhető legyen az új szövetség, amely az emberekkel megköttetik. A film elején lassú kameramozgással, hosszan mutatja a rendező a tizenkét tanítvány és Jézus kezét, amint ételért nyúl. A kezeket. Először a kezek mozdulnak meg a festményen. A nézők pedig azonnal tudják, hogy az európai kultúrkör legfontosabb rítusának első mozzanatait látják, az első mozdulatokat, az első pillanatokat. Azt, ahogy Jézus reánk, az utódokra hagyja az úrvacsora rítusát, az európai ember lehetőségét a hit átélésére, a Jézussal való találkozásra.
Chuck Norris üzenete a magyaroknak 187 millió forintot ért, eddig 360 család kapott segítséget
Az elmúlt tizenkét évben 360 család kapott segítséget a törökbálinti Tábitha-ház különböző szolgáltatásainak köszönhetően, és jelenleg is több mint húsz család vár arra, hogy bekerülhessen az intézménybe.