Egy nagyot sóhajt Jézus Krisztus Rófusz Ferenc Az utolsó vacsora című animációs filmjében, amely bár már tavaly a közönség elé került, de idén karácsonyra új, kevésbé elvont, mindenki számára érthető befejezést kap. A film ugyanis nemcsak Leonardo da Vinci festményét eleveníti meg a mozivásznon, hanem Jézus feltámadását is bemutatja. Igazi szakrális élmény. Az alkotás első verziójában a néző a feltámadást hangképekből és a Jézus teste nélküli lepel látványából érzékelte. Az új verzióban, amely hamarosan a közönség elé kerül, viszont látható lesz a lepellel letakart Jézus is, majd a test nélküli lepel, amely a beáradó fénnyel együtt a feltámadásra utal. A film ugyanis nem csak arra a pillanatra helyezi a hangsúlyt, amire Leonardo da Vinci, hogy Jézus bejelenti, el fogja árulni egy tanítványa. Ahogy Rófusz Ferenc fogalmaz, míg Da Vincinek egy pillanatba kellett sűrítenie mindazt, amit az utolsó vacsora jelent, addig neki volt tizenegy perce. Így maradt idő az úrvacsora lényegére is. Arra, hogy megélhető legyen a közösség Jézus Krisztussal, hogy átélhető legyen az új szövetség, amely az emberekkel megköttetik. A film elején lassú kameramozgással, hosszan mutatja a rendező a tizenkét tanítvány és Jézus kezét, amint ételért nyúl. A kezeket. Először a kezek mozdulnak meg a festményen. A nézők pedig azonnal tudják, hogy az európai kultúrkör legfontosabb rítusának első mozzanatait látják, az első mozdulatokat, az első pillanatokat. Azt, ahogy Jézus reánk, az utódokra hagyja az úrvacsora rítusát, az európai ember lehetőségét a hit átélésére, a Jézussal való találkozásra.
A magyarok kedvenc dokumentumfilmje visszaköltözik a moziba
A Lurdy mozi mától újra műsorra tűzte az vízilabdázók sikereit bemutató dokumentumfilmet, A nemzet aranyait, melynek csapata már a tévésorozaton dolgozik a Nemzeti Filmintézet támogatásával.