Már elmúlt harmincéves, amikor a kalandos életmódot kedvelő Molnár egy amerikai szerzetesnővér, Helen Casey hatására elmélyítette saját vallomása szerint addig langyos katolikus hitét, amely innentől kezdve centrális igazodási pont lett a filozófiájában, publicisztikájában és fokozatosan, de személyes egzisztenciájában is. Molnár Tamásnál ugyanis az egyéni vallási praxis és a leírt gondolat, bölcselet egymást erősíti, igazán koherensen a hetvenes évektől.
Molnár nem volt szobatudós, nem szerette a tudományos konvenciókat sem, bátor, őszinte, szuverén gondolkodó volt. Élete során több jelentős gondolkodóval, értelmiségivel, tudóssal és politikussal hozta össze a sors, akik közül talán itt fontos megemlíteni viszonyításképpen Mircea Eliadét és körét, Eric Voegelint, Étienne Gilsont, Russell Kirköt és Alain de Benoist-t. Külföldön az évtizedek alatt több egyetemen tanított, az Egyesült Államoktól Argentínán át egészen Dél-Afrikáig.
Magyarországon 1991 óta tanított egyetemeken, külföldön elsősorban angolul, franciául, spanyolul és németül jelentek meg könyvei, de van például román nyelven megjelent munkája is. Könyveinek száma közel negyven, míg esszéinek, tanulmányainak, kisebb írásainak a száma ezerötszáz körüli lehet. Itthon a sors valamennyire kárpótolta a kiesett évtizedekért, haláláig 27 kötete jelent meg összesen, amelyek között ott vannak jelentősebb nagyobb munkái. A magyar állam 2000-ben a legrangosabb tudományos kitüntetéssel, a Széchenyi-díjjal ismerte el a munkásságát, amelyet alátámaszt az is, hogy itthon a kilencvenes évek közepétől, közel egy évtizeden keresztül jól fogytak a kötetei.
Olvasóinak gazdag szellemi muníciót jelentettek gondolatai, amelyek a korszellemtől eltérve bírálták a modernséget, kritizálták a liberalizmust, elvetették az erkölcsi relativizmust, a materialista létszemléletet, ezzel szemben a hagyomány, a vallás, a társadalmi intézmények, a szakralitás és az egyének kohézióját elősegítő autoritás fontossága mellett érveltek. Nem divatos, egyedülálló gondolatok voltak már akkor is ezek, mégis kevés olyan kortárs magyar filozófus volt, mint Molnár Tamás, akinek már életében itthon idézetgyűjtemény jelent meg írásaiból, vagy a liberális hegemóniáról szóló kötetét kétszer is ki kellett adni egy évtized alatt – a hazai (bal)liberális hegemónia uralkodó korszakában.