Hatalmas ünneplést, a Sepsi Arénából könnyes szemmel távozó ezreket „termett” a magyar rockopera-irodalom 1983-ban, a Városligetben bemutatott klasszikusa. Az eredetileg a városünnep, a Szent György-napok 2020-ban esedékes harmincadik évfordulója nyitórendezvényének tervezték a produkciót, amelyet a koronavírus-járvány „napolt el”. Az ötletgazda Szilágyi Zsolt Herbert karnagy, a székelyföldi produkció zenei vezetője eredeti elképzelése azonban nem változott:
Székelyföld teljes mértékben élőben megszólaló előadással tisztelgett a nemzet ünnepén.
A kórusokkal, zenekarokkal és táncosokkal együtt közel háromszáz fellépő mindegyike székelyföldi származású művész, illetve közreműködő. A szereplőtoborzásnál – a művészi képességek elsődlegessége mellett – a régióhoz való kötődés is fontos szempont volt, a szereplőket pedig több mint száz felvétel alapján választották ki.
A közönség először az augusztus 19-i nyilvános főpróba alkalmával találkozott a több hónapos felkészülés „párlatával”, a hatalmas érdeklődés által kiváltott nulladik előadás pedig csak fokozta a produkció iránti lelkesedést. A főpróbával együtt immár hat előadásos, augusztus 24-ig tartó sorozatra – a kettős, esetenként hármas szereposztás is a produkció színvonalának a fenntarthatóságát hivatott biztosítani – valamennyi belépő órák alatt elkelt, azóta fokozott „jegyvadászat” zajlik a különböző internetes fórumokon.

A hivatalos bemutatón Farkas Lóránd sepsiszentgyörgyi színész, a Kolozsvári Állami Magyar Színház művésze személyesítette meg Istvánt, ellenlábasa, a közönség örök szimpátiáját élvező Koppány pedig a Gyergyószentmiklós közeli Borzontról származó, egy magyarországi tehetségkutatn ismertté váló Baricz Gergelyben öltött alakot. Rékát a tizenhat éves, ugyancsak sepsiszentgyörgyi Zöldi Lara szólaltatta meg, a budapesti Premier Művészeti Szakgimnázium tizedik osztályos ének szakos tanulója a Madách Színházban játszik gyermekszerepeket, és színművészeti egyetemet szeretne végezni. Sarolt szerepében Szabó Enikő, a Csíki Játékszín művésznője alkotott emlékezeteset.
A produkciót azonban hiba lenne csupán egyik-másik fellépő nevéhez kötni, Orza Calin rendező irányításával ugyanis
a magyar történelem, mitológia, népművészet motívumainak remek egyensúlyérzékkel, ízlésesen kicsiszolt elegye tárul a nézők elé.