Kevesen tesznek annyit a kortárs képzőművészeti edukáció terén, mint a Resident Art Galéria tulajdonosai, Bánki Ákos képzőművész és Schneller János művészettörténész. A galériájukban szervezett tárlatok és vásárok mellett nevükhöz kapcsolódik a Garten Balaton tíznapos kiállítás- és rendezvényfolyam. Ennek célja a kortárs képzőművészet középpontba állítása és a vizuális művészetek értő bemutatása.
Alapvető szándékuk, hogy a laikusok számára is befogadhatóvá tegyék a kortárs képzőművészetet. Méghozzá nyáron, amikor a galériák szünetelnek, s nem másutt, mint a Balaton környékén, ahol a „laikusok” nyaralnak.
A Garten Balaton alulról szerveződő projekt, amit a nulláról építettek fel. Az első két évben közösségi finanszírozásból, amikor is a gyűjtők, a művészek és a fellépők egyaránt sokat segítettek. A harmadik esztendőben létrehozták a Garten Kortárs Művészeti Alapítványt, így már lehetőségük adódott a pályázatokon való részvételre. Nagy lendületet adott, hogy bekerültek a Veszprém–Balaton 2023 támogatott projektjei közé.
A magyar tenger mellett budapesti kortárs művészeti galéria sétájuk nyáron műteremlátogatás-sorozattá alakul. Az alkotók saját műtermeikben, munkáik között fogadják a látogatókat, akiknek magukról, alkotói folyamataikról, inspirációikról, dilemmáikról és terveikről mesélnek.
Az ismeretterjesztés mellett – ha már galeristák – együtt élnek a műtárgypiaccal.
Mint mondják: az elmúlt néhány év a kortárs művészet piacon belüli pozicionálása szempontjából érdekes időszak, mivel a kanonizált, klasszikus festőktől egyre inkább a kortársak felé terelődik az érdeklődés. Másik fontos trend a harmincas generáció betörése a műtárgypiacra. Nekik még nincs meg az anyagi bázisuk a klasszikus kortársakhoz, és nem is igazán érdeklik őket. Azt viszont meg tudják tenni, hogy velük egyidős művésztől vásároljanak. A pályakezdő alkotók az ő problémáikra adnak vizuális válaszokat, a fiatalok vásárlásainak ez lehet az egyik fő motivációja. Úgy vélik, a két trend között van átjárás. Az idősebbek kíváncsiságból, a játék izgalma miatt vásárolnak fiatal alkotóktól, az új belépők pedig egy idő után elkezdenek szemezni a klasszikusok sokszorosított eljárással készült (ezért olcsóbb) műveivel.
Az újévi Collector’s Selection válogatás három részre tagolódik.
Az első egy különleges nemzetközi grafikai válogatás, olyan külföldi mesterek nyomataival, akik a hazai piacon ritkán vagy még soha nem szerepeltek. A művek között megtalálható a CoBrA mozgalom alapítói, Karel Appel és Corneille grafikái, a geszturális absztrakció neves művésze, Hans Hartung, illetve a tasiszta Antoni Tàpies lapjai. A dekollázsairól elhíresült Mimmo Rotella és az olasz transzavantgárd jeles tagja, Sandro Chia is szerepelnek műveikkel.
Továbbá, a teljesség igénye nélkül Nicolas Schöffer, Alfred Manessier, Victor Vasarely, Max Bill, Wolf Vostell, Günther Uecker nyomataiból válogattak.
A második részben a hazai kortárs művészet nagymestereinek művei kaptak helyet.
Mások mellett Bak Imre, Barcsay Jenő, Bukta Imre, Fajó János, Fehér László, Frey Krisztián, Hencze Tamás, Hortobágyi Endre, Keserü Ilona, Klimó Károly, Konok Tamás, Nádler István, Pinczehelyi Sándor, Šwierkiewicz Róbert, Szabados Árpád jelentős grafikai művei láthatók.
A válogatás harmadik részét a galéria művészköréhez csatlakozó fiatal és feltörekvő művészek műveiből állították össze. A több mint húsz festményből álló részleg friss és erőteljes látványvilágokat állít szembe a hazai mesterek grafikáival. A képek nemcsak a művészek vizuális világába kalauzolnak el, de együtt kiállítva sokat elárulnak a galéria kurátorainak preferenciáiról is.