Mindjárt egy brechti elidegenítő effektussal indít a Koldusopera a József Attila Színházban, amelyet Bagó Bertalan rendezett. Modern kiszólással, azt mondja ugyanis a narrátor, aki egyébként időről időre tájékoztatja a nézőket abban a tekintetben, hogy mi fog történni a színdarabban, hogy rányitották a függönyt. Mindjárt úgy is érezheti a néző, hogy beavatott lett valamibe, mármint ebbe a sűrű színházi világba, mert meglátott valamit, amit nem kéne, a készülődést, mármint konkrétan azt, hogy még nem volt Quintus Konrádon, aki vásári énekest alakít a darabban, sapka. Persze azt is tudjuk, hogy semmi nem függ attól, hogy van-e az emberen sapka vagy nincsen.

Nagyon látványos a Koldusopera a József Attila Színházban
Sok minden ugyanis elrendeltetett, ebben a darabban leginkább az, hogy az elejétől a végéig átlengi valamiféle életöröm. És nemcsak azért, mert tréfák sokasága teremt üde hangulatot – ahogy például Nemcsák Károly alakításában Leprás Mátyás figurája is rendesen megmozgatta a nézők nevetőizmait –, hanem azért, mert alapvetően a Koldusopera a szórakoztatást tűzi ki célul, amelyet sok rendező figyelmen kívül hagy. Nem úgy Bagó Bertalan, aki Horváth Ádám koreográfussal együtt bátran nyúlt a zenés színház műfajához.
Egyrészt nagyon látványos, a mai kor elvárásainak megfelelő show-t látunk, másrészt temérdek alkalommal a műfaj paródiáját, vagyis néha ráközelítünk a témára, néha eltávolodunk, de az biztos, hogy bevonzza a darab a figyelmünket és a végéig nem engedi el.
Bár a darab végi meghajláskor Szulák Andreát külön is ünnepelte a közönség a bemutatón, minden szereplőt dicséret illet, mert nem volt a fülnek fals hangú ének, ráadásul jól mozogtak együtt a színészek, főleg a koldusok hármasa (amikor oktatták őket a koldulás titkaira) volt az előadás egyik kimagasló pillanata.
Bagó Bertalan rendezése az árulásra helyezi a hangsúlyt, arra, hogy Bicska Maxit – akit Zöldi Csaba stílusos gazemberré kanyarít a színpadon – szinte mindenki elárulja végül, ami egyrészt sokat elmond a modern, ipari társadalomban élő ember természetéről, másrészt viszont arról is, hogy Bicska Maxi is mindenkit becsap a környezetében, tehát azt kapja, ami jár, illetve sokszorosan kapja vissza azt a sok csalárdságot, amit elkövet környezete ellen.
Érdekes, hogy Bagó Bertalan rendezésében erős karakterű nőket látunk, az egyik leghangsúlyosabb jelenet, amikor Bicska Maxi ideiglenesen átadja a főnökséget újdonsült feleségének, Pollynak (akit Horváth Csenge nem kicsit karakteres nővé formál), aki másodpercek alatt kivívja a gengszter banda tiszteletét, mert képes a nyelvükön megszólalni. Olyan ez az egész, mintha azt látnánk, hogy minden ebben a modern világban a becsapásra épül.