A laboratórium előtt, ahol mindez történik, tolong a tömeg, hogy ahhoz a 0,00000001 százalékhoz tartozzon, aki az első a sorban. Bent az épületben Bruce, egy kettéhasadt személyiség, aki valamivel közelebb van a csiphez, mint a többiek. A laboratórium egyensúlya kényes, amit Bruce visszavonhatatlanul felborít a jelenlétével. Mi lenne, ha egy apró digitális eljárással megszabadulhatnál minden testi korlátaidtól? Akkor is ember maradnál? – teszi fel a kérdést Duda Paiva.
Duda Paiva új szólójában a transzhumanizmusba merül, amely nem az örök életre, hanem a korlátlan életre törekszik. Bruce Marie egy megállíthatatlan valóságra épül. Egy előadás a romlásról és a kiszolgáltatottságról olyan időkben, amikor minden befolyásolhatónak tűnik, ha van elég eszközünk. Ebben az éles dialógusokkal, nagyszerű dalokkal és az előadó és a bábok közötti merész koreográfiákkal tarkított vígjátékban Paiva páratlan tehetségének minden oldalát megmutatja.
Duda Paiva: Brazíliában, Indiában modern táncot és színészetet, Japánban butoh technikát tanultam, majd 1996-ban Hollandiába költöztem. Sok táncos és filmes produkcióban dolgoztam, neves koreográfusokkal. 1998-ban a Gertrude Színházi Társulattal karöltve elkészítettem első bábelőadásomat Loot címmel, amely táncosból történő bábművésszé válásom első állomása volt. Ebben az időszakban tanultam meg a szakma alapjait, melyet később személyre szabtam és Object Score (Tárgyi eredmények) névvel illettem.
A Duda Paiva Company Bruce Marie előadása május 11-én 19 órától látható a Budapest Bábszínházban, az Abstract I. Budapesti Nemzetközi Kortárs Bábfesztiválon.
Programok, rekordok, riportok a Kultúrnemzet színházi olimpiai gyűjtőoldalán! Kattintson IDE!
Borítókép: Jelenet az előadásból (Fotó: Conni Trommlitz)