A Renault kivételes gyűjteményt birtokol történelmi járművekből, műalkotásokból és archív dokumentumokból, amelyeket 2027-től egy új kiállítóközpontban, a Párizs közelében található Flins-sur-Seine-ben fognak összegyűjteni. Ez a mindenki számára nyitott helyszín először teszi majd lehetővé a nagyközönségnek, hogy felfedezze a márka 125 éves történetét. Az új múzuem és bemutatóterem létrehozásának részeként a francia autógyártó most átszervezi történelmi járműgyűjteményét,
a több példányban birtokolt járművek feleslegessé vált darabjait fogják értékesíteni.

Az aukciót 2025. december 7-én rendezik Flins-sur-Seine-ben, mindössze negyven kilométerre Párizstól. Körülbelül száz történelmi autóra lehet majd licitálni a Renault jelenlegi gyűjteményének több mint nyolcszáz darabjából, valamint még egy, körülbelül száz tárgyból álló válogatásra is (makettekre, versenyoverálokra és egyéb emléktárgyakra).
A tételek több mint kilencven százalékát előzetes foglalás nélkül bocsátják árverésre.

A válogatásban szereplő száz jármű a Renault történetének legfontosabb mérföldköveit reprezentálja:
- Kezdetek: valódi időutazás lehet az 1901-es, ma is működőképes Type D-vel vagy a ritka 1933-as busszal utazni. De eladók lesznek az 1898-as Type A replikáit is belső égésű motoros és elektromos változatban, amelyeket a gyári gyűjteményt karbantartó csapat épített a Renault 1998-as centenáriumára.
- Forma–1: a turbófeltöltős motorok úttörőjeként a Renault Sport már 1977-ben megrengette a fennálló rendet az első turbófeltöltős Forma–1-es versenyautó, a „sárga teáskanna” becenevű Renault RS01 bemutatásával. A sok megbízhatósági probléma kiküszöbölése után a Renault Sport kitartása 1979-ben kifizetődött, amikor Jean-Pierre Jabouille Dijonban elsőként tudott turbómotoros autóval győzni egy nagydíjon. Az árverés tiszteleg a legendás turbókorszak előtt mintegy húsz eredeti versenyautóval az 1980-as évek első feléből. A lista az RE27B-től az RE60 01B-ig tart, az autókat a kor legnagyobb nevei (René Arnoux, Jabouille, Patrick Tambay, Eddie Cheever és Alain Prost) vezették, és gyári dokumentáció is jár hozzájuk. 1977 és 1985 között a Renault 123 nagydíjon indult, 15 győzelmet és 31 pole pozíciót szerzett ezekkel a kocsikkal.
- Hosszú távú versenyzés: az ikonikus Alpine A442, a Le Mans-i 24 órás egyik legismertebb versenyautója a legelső változatában kerül árverésre. A kor sztárpilótái által vezetett autó 1975-ben Imolában és a Nürburgringen, valamint 1977-ben Le Mans-ban tette le névjegyét. Azóta is a Renault kollekciójában maradt, és ma is azt a festést viseli, amelyben 1977 novemberében, a Columbus versenypályán nagy sebességű teszteket hajtott végre.
- Rali: az ikonikus, középmotoros Maxi Turbo 5 prototípus és az 5 GT Turbo Bandama a Renault jelentős ralisikereire emlékeztetnek.
- Ikonikus klasszikusok: híres utcai modellek is megvásárolhatók lesznek a 4CV-től az R5 rendőrautón át a Floride „Disney” kabrióig és a Clio Williamsig. Ezen autók közül néhányat már felújítottak (a 4CV esetében) vagy csak kiváló eredeti állapotban tartottak (a Clio Williams esetében), és van, amihez forgalmi engedély is jár. Számos Alpine modell is kalapács alá kerül, köztük a ritka A610 Evolution, valamint a V6 Turbo és az A110 is.



















































Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!