A kétszáz alkotást felvonultató Red-dot díjas Design 360 Budapest a múlt, jelen és a jövő találkozását reprezentálja különböző művészi megközelítésekben, amelyeket exkluzív tárlatvezetések és változatos kísérőprogramok tesznek még árnyaltabbá. A rendezvény nem titkolt célja, hogy a hazai és regionális alkotók ismertségét növelje, segítse a designmárkák nemzetközi piacra lépését, valamint az, hogy bemutasson új, innovatív fenntartható irányokat.

Forintos-Szűcs Anita, a Magyar Divat & Design Ügynökség általános vezérigazgató-helyettese a keddi sajtómegnyitón hangsúlyozta, hogy a szervezők arra törekedtek, hogy a fiatal generációt, illetve a különböző ágazatokat is bevonják a kiállításba.
– Első alkalommal jelennek meg a hazai gyártók a kiállítótérben, ezzel a lépéssel szeretnénk a további kapcsolatépítést ösztönözni a felek között.
Bízunk benne, hogy a szakmai és régiós kooperációkkal egy jelentős mérföldkőhöz ér a programsorozat, és megerősítheti pozícióját a régióban – összegezte a szakember.
A 2020 óta megrendezett expo az országimázs és a turisztikai vonzerő növeléséhez is hozzájárul, mivel a programsorozatra a nemzetközi sajtó képviselői is ellátogatnak, akik nemcsak a 360 Design Budapesten vesznek részt, hanem szervezett túrák részeként Budapest kulturális és művészeti értékeiből is ízelítőt kapnak, így a fővárost is népszerűsíthetik.
A kiállítás kurátora idén is Bonta Gáspár belsőépítész és designer, aki látványos koncepcióval készült az eseményre: Magyarország és a régió gazdag designtörténeti és iparművészeti örökségét ötvözve a kortárs alkotásokkal. – A magyar iparművészet története voltaképp a társadalmunk története, mivel
a tárgykultúránk tükrözi az évszázadok, évezredek változását, amely néha fejlődés, néha küszködés, de egy folyamatos munka
− fejtegette a kurátor. A kiállítás központjában egy hatalmas tárgyfal áll, amelynek formavilágát a XX. századi neoklasszicista építészet oszlopcsarnokai, viaduktjai inspirálták. A múlt képviselőiként ebben kaptak helyet az Iparművészeti Múzeum gyűjteményéből származó, mai szemmel is modern és művészi tárgyak is, amelyek tovább erősítik a tárlat kulturális hagyományokra és a változásra építő koncepcióját.