F. Tóth Zoltán, a FreylerArt Galéria tulajdonosa ismertette a kiállításon szereplő kortárs anyagukat, amely idén is igazi kuriózumokkal szolgál. A galéria egyik fő küldetése a magyar klasszikusok mellett a modern és kortárs művészet bemutatása saját gyűjteményükön keresztül. Céljuk, hogy magas színvonalú kulturális és oktató jellegű szolgáltatást nyújtsanak, amelyet képzőművészeti események, kiállítások alkalmával mutatnak be, és kulturális vitafórumoknak adnak otthont. Fontos számukra a „kivándorolt” műtárgyak felkutatása, hazajuttatása, az elfeledett vagy kevésbé ismert életművek feldolgozása. A tulajdonos hangsúlyozta, hogy a világ művészeti vásárain való részvétel ma már elengedhetetlen, és szerves része annak, hogy a galériák, a művészek és a gyűjtők megtalálják, felfedezzék egymást, és intellektuális kapcsolatokat építsenek.
Az Art Market Budapest kuriózumai
Standjukon láthatjuk majd Keserü Ilona egyik képét is. A művész a hatvanas évek közepén induló neoavantgárd művészgeneráció egyik legkiemelkedőbb alakja, nemcsak hazai, hanem nemzetközi szinten is prominens alkotó.
A FreylerArt Galéria idei meglepetése Keserü Ilona Ég Föld Víz II., 1990 című, 120×160 cm-es, monumentális műremeke. A 33 éve készült alkotást legutoljára a debreceni Modemben láthatta a nagyközönség 2008-ban.
– Ritka gyűjtői darabot lehet majd a FreylerArt Galéria standján megtekinteni, Fajó János Sárga folt című, 1966-os, felkavaró erejű korai remekművét, amely a háború utáni kortárs gyűjtők egyik csemegéje lehet az Art Marketen – emelte ki F. Tóth Zoltán. Ezt a festményét a kubista kezdeményezései után és konstruktív periódusa előtt alkotta – tette hozzá, majd elmondta, hogy Gyulai Lajos kiemelkedő, 60-as évek végi két képből álló sorozata, Vonzások I., /Sík kapcsolatok/, 1967, illetve a Vonzások II., /Sík kapcsolatok/, 1967 című alkotásai is láthatók lesznek a vásáron. Ahogy elmondta,
egy eddig rejtőzködő életműbe, az Iparterv-generáció alkotásaiba ad bepillantást a galéria, és 2024-ben adja ki a művészről megjelenő monográfiáját. Gyulai Lajos a geometrikus új absztrakció stílusában alkotott, 1967-es képein, a tiszta színekkel megfestett képsíkok elválasztásához nem használt ragasztószalagot, nem maszkolta képeit.